سرپرست وزارت صحت: مردم اشتباه عید فطر را دوباره تکرار نکنند

© وزارت صحت سرپرست وزارت صحت: مردم اشتباه عید فطر را دوباره تکرار نکنند
سرپرست وزارت صحت: مردم اشتباه عید فطر را دوباره تکرار نکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که به دلیل جدی نگرفتن دستورات صحی، ۱۰ روز بعد از عید فطر، بخشهای عاجل شفاخانه‌ها از بیماران ویروس کرونا، پُر شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صبح کابل، احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت امروز (پنجشنبه، ۲ اسد) در یک نشست خبری در کابل از مردم افغانستان می‌خواهد که در روزهای عید قربان، از رفت‌وآمد خودداری کرده و دستورات صحی را رعایت کنند.

کارمند صحی  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شناسایی 201 مورد جدید در 24 ساعت گذشته

او، با بیان این که هنوز هم افغانستان در وضعیت بحران ناشی از ویروس کرونا قرار دارد، از مردم افغانستان خواست تا در عید قربان، از رفت‌وآمد خودداری کرده و اشتباهی که در عید فطر مرتکب شده بودند را تکرار نکنند.

آقای عثمانی افزود: "در مبارزه با ویروس کرونا، در وضعیت بهتری قرار داریم، زیرا درصد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، در حال کاهش است، تعداد مراجعه‌کنندگان به شفاخانه‌ها نیز کمتر شده است، اما به این معنی نیست که از دستورات صحی پیروی نکنیم".

به گفته‌ی او، در صورتی که موج دوم ویروس کرونا آغاز شود، وزارت صحت، آمادگی‌ها لازم را برای درمان بیماران، روی دست گرفته است.

سرپرست وزارت صحت، هم‌چنان از مردم افغانستان خواست تا برای جلوگیری از مبتلا شدن به تب کانگو در عید قربان، تماس با حیوانات را کاهش داده و هنگام نزدیک شدن به قربانی، از دستکش استفاده کنند.

از سویی هم، عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در این نشست، گفت: "مهم نیست که فردی حتما به نماز عید برود یا نرود، مهم نماز نیست، مهم سفارش‌های وزارت صحت است و اگر فردی با ماسک و رعایت فاصله‌ی اجتماعی و جای‌نماز مستقل به نماز می‌رود، هیچ مشکلی ندارد، اما اگر کسی نسبت به ویروس کرونا احساس خطر کند، می‌تواند در خانه نماز بخواند".

این در حالی است که تا کنون، بیش از ۳۵ هزار مورد مثبت ویروس کرونا، در افغانستان شناسایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала