یوناما خواهان توقف جنگ در افغانستان در روزهای عید قربان شد

© JAKیوناما خواهان توقف جنگ در افغانستان در روزهای عید قربان شد
یوناما خواهان توقف جنگ در افغانستان در روزهای عید قربان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان خواهان توقف جنگ میان دولت افغانستان و طالبان در جریان روزهای عید قربان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یوناما (هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان) امروز (پنج‌شنبه، ۲ اسد) در یک پیام توییتری نوشته است: "برای خوبی تمام افغانستان حالا وقت آن است که هر دو طرف سطح خشونت‌ها را کاهش دهند و شمار زندانیانی را که الزامی اند، آزاد، در عیدِ هفته‌ی بعدی جنگ را متوقف و سپس به‌صورت فوری گفت‌وگوها را آغاز کنند".

سرپرست وزارت صحت: مردم اشتباه عید فطر را دوباره تکرار نکنند - اسپوتنیک افغانستان
سرپرست وزارت صحت: مردم اشتباه عید فطر را دوباره تکرار نکنند

این نهاد تأکید کرده است که افزایش خشونت‌ها در شرایطی که افغان‌ها باید با همدیگر در مورد روند صلح صحبت کنند، سبب قربانی غیرنظامیان شده است.

یوناما در حالی خواستار توقف جنگ در جریان هفته‌ی عید قربان توسط دولت افغانستان و گروه طالبان شده که اخیرا درگیری میان دو طرف در بخش‌هایی از کشور افزایش یافته است.

قابل ذکر است که حدود دو ماه قبل گروه طالبان سه روز عید فطر را آتش‌بس عمومی در کشور اعلام کرد و از تمام جنگجویان خود خواست که در موقعیت‌های شان باقی بمانند و هیچ حمله‌ای را بر نیروهای دولتی انجام ندهند.

رییس جمهور غنی نیز از این اعلام طالبان استقبال کرده و گفت که او یک گام به پیش می‌گذارد و روند رهایی زندانیان طالبان را سرعت می‌بخشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала