صالح به مجلس نمایندگان: از آه پرسوز مظلوم بترسید

© Photo / ارگصالح به مجلس نمایندگان: از آه پرسوز مظلوم بترسید
صالح به مجلس نمایندگان: از آه پرسوز مظلوم بترسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری، در واکنش به رد برنامۀ دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان، می‌گوید که آه و دعای تهی دستان کشور دامنگیر مجلس نمایندگان می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، روز پنجشنبه (2 اسد) در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که اکثر کسانی که قرار است از برنامه دسترخوان ملی مستفید گردند دسترسی به فیس بوک و دنیای مجازی ندارند آنها قشر بی صدای افغانستان اند.

برنامه دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان با اکثریت آرا رد شد - اسپوتنیک افغانستان
برنامه دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان با اکثریت آرا رد شد

آقای صالح افزوده است: «دعوا جلب های دنیای مجازی نماینده فقرای کشور نیستند. هنوز سروقت است که پارلمان افغانستان از پیشگاه فقرا و تهی دستان عذر خواهی نمایند».

او اضافه کرد: «آه و دعای تهی دستان کشور اگر دسترخوان شان برای مدتی پر نشود و پول بانک جهانی به جای دیگر برود دامنگیر ولسی جرگه خواهد شد گفته اند. از آه پرسوز مظلوم بترسید».

او روز گذشته در واکنش به رد برنامۀ دسترخوان ملی از سوی مجلس نمایندگان، تاکید کرده بود که نان مردم فقیر را گرفتن، نشان‌دهندۀ هنر و شجاعت نیست.
این در حالی است که مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه (31 سرطان)، برنامۀ دسترخوان ملی را با اکثریت آرا رد کرده و آن را خلاف ماده‌ی 91 قانون اساسی دانست.

گفتنی است که دولت افغانستان، به تازگی، برنامه‌ای را زیر نام دسترخوان ملی، به‌منظور کمک به بیش از 4 میلیون خانواده، با هزینۀ بیش از 244 میلیون دالر، راه‌اندازی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала