غنی در دیدار با رئیس اداره بازرس: بازی با سرنوشت ملت عواقب خطرناک دارد

© Photo / ARGغنی در دیدار با رئیس اداره بازرس: بازی با سرنوشت ملت عواقب خطرناک دارد
غنی در دیدار با رئیس اداره بازرس: بازی با سرنوشت ملت عواقب خطرناک دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان می گوید که اگر اتهام ضایع شدن منابع بالای آنانی که در قسمت عملی کردن برنامه های مبارزه با ویروس کرونا وظیفه دارند، ثابت گردد، مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با غزال حارس رئیس ادارۀ بازرس دیدار کرد و یافته های ادارۀ بازرس را در خصوص شکایات از مصرف منابع مبارزه با کرونا، استماع نمود.
خانم غزال در مورد یافته های این اداره در خصوص شکایات مبنی بر سؤاستفاده از منابع اختصاص یافته بخاطر مبارزه با ویروس کرونا در شماری از ولایات کشور، ارائه کرد و گفت که بررسی های ما تا هنوز ادامه دارد.
رئیس ادارۀ بازرس در مورد تثبیت دستگاه های تنفس مصنوعی گفت: یافته های ما نشان می دهد که ادعای قاچاق این دستگاه ها به خارج از کشور نادرست بوده و از 63 پایه دستگاه متذکره 54 دستگاه آن موجود می باشد و کار در مورد تثبیت 9 دستگاه دیگر آن جریان دارد.
وی در دیدار با رئیس جمهور افغانستان افزوده است که معیارهای لازم در خریداری تجهیزات تشخیص کرونا در ولایات در نظر گرفته نشده است.
خانم حارس گفت که ضعف مدیریت در تطبیق برنامه های صحی و یک سلسله مشکلات در استخدام کارمندان صحی وجود دارد و در این زمینه نیاز به بررسی بیشتر داریم.
در همین حال رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش و صحبت های متذکره، به ادارۀ عالی بررسی دستور داد تا یک تفتیش سرتاسری در رابطه به کمک های تخصیص شدۀ مبارزه با ویروس کرونا برای ولایات را انجام دهد.
آقای غنی نیز گفته است که هر شفاخانۀ کوید 19 پلان مصرف و نیازمندی های خود را ارائه کند تا موارد ضایع شده و اجراات نادرست، واضح گردد.
محمد اشرف غنی می‌گوید در هر جایی که فساد تثبیت گردد، لوی څارنوالی وظیفه دارد تا آنرا مورد بررسی جدی قرار دهد، گفت: "اگر مدیریت ضعیف و اتهام ضایع شدن منابع بالای آنانی که در قسمت عملی کردن برنامه های مبارزه با ویروس کرونا وظیفه دارند، ثابت گردد، مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار خواهند گرفت."
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حکومت در برابر فساد هیچگونه تحملی ندارد، گفت: " بازی با سرنوشت ملت عواقب خطرناک دارد و کسانی که از پول اختصاص یافته بخاطر مبارزه با ویروس کرونا سؤاستفاده کرده اند، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
آقای غنی گفت که اختصاص منابع صحی برای تمام ولایات باید یکسان باشد و عدالت در توزیع منابع به گونه جدی مراعات شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала