بازدید اشرف غنی از جریان کار فاز سوم بند کمال خان

© ارگ ریاست جمهوری بازدید اشرف غنی از جریان کار فاز سوم بند کمال خان
بازدید اشرف غنی از جریان کار فاز سوم بند کمال خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در سفر امروزش از جریان پیشرفت کار احداث فاز سوم بند کمال خان دیدن کرد.
غنی در نیمروز: با طالبان از موقف قوی وارد گفت‌وگوهای صلح می‌شویم - اسپوتنیک افغانستان
غنی در نیمروز: با طالبان از موقف قوی وارد گفت‌وگوهای صلح می‌شویم

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز به منظور بررسی وضعیت عمومی ولایت نیمروز و بازدید از پیشرفت کار احداث فاز سوم بند کمال خان، به آن ولایت سفر نمود. رئیس جمهور در این سفر که از سوی امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، شماری از اعضای کابینه و مسئولان تعدادی از ادارات همراهی می گردید، هنگام عزیمت به میدان هوایی زرنج مورد استقبال شماری از مسئولان ملکی و نظامی و بزرگان ولایت نیمروز قرار گرفت.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ادامه نوشته است، که سپس، رئیس جمهور از پیشرفت کار احداث فاز سوم بند کمال خان در حالی دیدن کرد که از سوی انجنیز حکمت ولی مدیر ساختمانی بند مذکور، به رئیس جمهور معلوما ت ارائه می شد.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که انجنیر حکمت ولی گفت، که در چهار ماه آینده کار باقی مانده این بند تکمیل می گردد و بند کمال خان بخاطر ذخیره کردن آب آماده می شود که برعلاوۀ آبیاری هزاران جریب زمین، ظرفیت تولید ۹ میگاوات برق را نیز دارد. وی افزود که بخاطر مطمئن شدن از کیفیت بهتر مواد ساختمانی، آن را پس از آزمایش استفاده می کنیم.
وی خاطرنشان کرد، که با تکمیل شدن این بند، دشت ها سرسبز، آب ها مهار و کانال ها تنظیم خواهند شد و همچنان از خسارات سیلاب ها، توفان ها، رسوبات و خشک سالی جلوگیری خواهد شد و برعلاوۀ ایجاد زمینۀ کار، برای هزاران خانواده زمینه عایدات نیز فراهم می گردد.
انجنیر حکمت ولی گفت: با وجود اینکه کرونا بالای کار آنها تاثیر گذاشته است و بعضی همکاران تخنیکی و مواد ساختمانی در خارج از کشور گیر مانده اند، اما تلاش می کنیم تا کار ساختمان این بند در زمان تعیین شده، تکمیل گردد.
رئیس جمهور غنی پس از شنود سخنرانی متذکره، از بخش های مختلف بند کمال خان و جریان کار آن در حالی دیدن کرد که از سوی انجنیر خان محمد تکل رئیس عمومی ادارۀ ملی تنظیم امور آب، معلومات ارائه می شد.

یادآوری می کنیم، که افغانستان با وجود رودخانه های زیاد تا اکنون کمترین استفاده را از آب های این رودخانه می کند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала