آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح

© AP Photo / Jacquelyn Martinآخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح
آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهای خود را در پیوند به روند صلح آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیزاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته (جمعه 24جولای) سفرش را به مسیر، دوحه، کابل، اسلام آباد، اوسلو و صوفیه آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هدف سفر خلیل‌زاد به دوحه و کابل را «حل مسایل باقی‌مانده پیش از مذاکرات بین‌الافغانی، به ویژه نهایی‌سازی تبادله‌ی زندانیان، کاهش خشونت و پایان دادن به جنگ 40 ساله افغانستان» گفته است.

وزارت خارجه آمریک همچنین ا گفته است که خلیل‌زاد در سفرش به پاکستان تلاش خواهد کرد تا حمایت پاکستان را برای پیش‌برد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی جلب کند.

خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: دشمنان صلح در افغانستان دست به ترور می‌زنند

دور تازه سفر خلیل‌زاد در پیوند به صلح افغانستان در حالی آغاز شده است که به رغم تلاش‌های گسترده تاکنون مذاکرات بین‌الافغانی شروع نشده است.

همزمان با تلاش ها برای آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی، درگیری و جنگ میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان شدت گرفته است.

با شدت گرفتن درگیری ها، ‌گروه طالبان ناوقت روز پنج شنبه (23 جولای) خبر داده اند که مشروط به تکمیل شدن رهایی زندانیان این گروه پس از عید قربان آماده آغاز مذاکرات بین الافغانی اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه تویترش نوشته است که "بعد از تکمیل پروسه رهایی زندانیان، امارت اسلامی آمادگی دارد که بعد از ایام عید مذاکرات بین الافغانی را متصلآ آغاز نماید."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала