پیام عیدی رهبر طالبان/ در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم

© REUTERSپیام عیدی رهبر طالبان/ در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم
پیام عیدی رهبر طالبان/ در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر گروه طالبان در پیام عیدی خود به مناسبت عید قربان گفته است که طالبان به‌دنبال انحصار قدرت نیستند، بلکه «افغانستان را خانه مشترک افغان‌ها می‌دانند».

به گزارش اسپوتنیک، ملا هبت الله اخندزاده رهبر گروه طالبان پیام عیدی خود را که لطافت بیشتری نسبت به پیام‌های گذشته دارد منتشر کرد.

رهبر گروه طالبان  در پیام عیدی خود گفته است که "ایالات متحده آمریکا در پروسه مهم و بزرگ تطبیق پیمان، باید از جدیت، سرعت و تدبیر کار بگیرد، از تجربه های نزده سال گذشته استفاده کند، و مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد."

در این پیام، رهبر طالبان، خطاب به جنگجویان این گروه گفته‌است که: «در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم و باید صف‌های خود را قوی‌تر و منظم‌تر و وحدت و همبستگی‌تان را محکم‌تر بسازید».

صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: پیام عیدی رهبر طالبان «هیچ ارزشی» ندارد

هبت‌الله آخندزاده در ادامه گفته است:«ما با کسی دشمنی شخصی نداریم، بلکه برای استقلال کشور و قیام نظام خالص اسلامی، سلاح برداشته‌ایم. در صورت برآورده‌شدن اهداف فوق، خواهان زندگی مسالمت‌آمیز با همه هستیم.»

آخندزاه همچنین گفته‌است که طالبان به‌دنبال انحصار قدرت نیستند، بلکه «افغانستان را خانه مشترک افغان‌ها می‌دانند».

در پیام رهبر طالبان آمده است:«جهاد ما برای پایان اشغال و اقامه نظام خالص اسلامی بوده و است، بناءً به ملت مجاهد و رنجدیده خود اطمینان می دهیم که با آرمان‌های آن‌ها جفا نمی شود، ان شاء الله تعالی».

رهبر طالبان تبادل زندانیان را «پیشرفت مهمی» در زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی دانسته و خواهان برداشته‌شدن بی‌درنگ موانع از سر راه این مذاکرات شده‌است.

آخندزاده خروج نیروهای خارجی از افغانستان را نیز یک «انکشاف خوب» در روند صلح دانسته و تاکید کرده‌است که آمریکا باید به توافق‌نامه صلح دوحه متعهد باشد و جدی عمل کند.

او در عین حال طول‌کشیدن روند «ده روزه رهایی زندانیان»، ماندن اعضای طالبان در لیست سیاه و حملات نیروهای خارجی علیه طالبان را از موارد نقض توافق‌نامه صلح قطر عنوان کرده‌است.

طالبان و ایالات متحده آمریکا در اواخر سال گذشته خورشیدی توافق‌نامه صلح را در قطر امضا کردند.

طبق این توافق‌نامه نیروهای خارجی باید طی 14ماه افغانستان را ترک کنند و طالبان نیز وارد مذاکرات با حکومت افغانستان شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала