صالح: افغانستان به عصر چند بیرقی بر نمی گردد

© Photo / FB/Amrullah salehصالح: افغانستان به عصر چند بیرقی بر نمی گردد
صالح: افغانستان به عصر چند بیرقی بر نمی گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری درباره بیرق افغانستان می‌گوید که اهتزاز ابدی این بیرق اهتزاز یک اقلیم فرهنگی و کثرت گرا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، هر ساله از روز هفتم اسد به مناسبت روز بیرق (پرچم)، در تمام نقاط شهر با بر افراشتن پرچم افغانستان تجلیل می‌شود.

 روز بیرق فدراسیون فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تجلیل از روز ملی بیرق توسط کمیته ملی المپیک+ویدیو

در همین حال امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید نوشته است: "برای کسانیکه شلاق زدن طالب را تجربه کرده اند و آنهاییکه با دست و زبان همسایه تحقیر شده اند و خانواده‌هایی که برای ابد آواره شدند و در سوگ کوچه و محله ای خود فرسوده گشتند و نسلی که پارچه پارچه شدن هویت را شاهد بود و میدید چقدر خاک و انسان خاکش ذلیل شده بود و اکنون واحد شدن هویت و ظهور کشورش را شاهد است. آنهاییکه مبارزه کردند به نام افغانستان و مردم افغانستان و طفلی که از شر شیطانی طالب به مکتب نرفته است و عکس مکتب و مکتب رفته گی ها را می بیند و جوانان و نوجوانانی که میخواهند با وقار و با غرور از یک هویت جا افتاده و از یک نظام قابل توضیح و تشریح حرف بزنند، یعنی اکثریت غیر قابل انکار و مطلق به بیرق ملی و به بیرق سه رنگ و مقبول افغانستان می بالند و فخر میکنند."
آقای صالح نیز افزوده است: "این بیرق در هرجایی که در اهتزاز است نماینده گی از نظام انسانی و شهروند محور میکند. وقتی در کنار این بیرق می ایستیم میدانند کی استیم. اهتزاز ابدی این بیرق اهتزاز ابدی یک ملت دولت خواهد. اهتزاز ابدی این بیرق اهتزاز یک اقلیم فرهنگی و کثرت گرا خواهد بود. اهتزاز ابدی این بیرق تحکیم تساهل و همدیگر پذیری خواهد بود."
معاون ریاست جمهوری می‌گوید که افغانستان به عصر چند بیرقی بر نمی گردد و بیرق طرح شده در اردوگاه تروریستی در کویته و پشارو هرگز بر فراز بام دولت به اهتزاز نخواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала