ارگ: حکومت از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طالبان استقبال می‌کند

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان از اعلام آتش بس سه روزهٔ طالبان در روزهای عید سعید قربان استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  حکومت از اعلام آتش‌بس سه روزه توسط طالبان به مناسبت عید قربان استقبال کرد. محمداشرف غنی، رییس جمهور به نیروهای امنیتی کشور دستور داده است تا آتش‎‌بس سه روزه را رعایت کنند و تا زمانی که از طرف طالبان آتش‌‌بس نقض نشود، علیه این گروه عملیاتی را اجرا نکنند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، روز سه‌شنبه، هفتم اسد، در یک رشته توییت نوشت که دولت از اعلام آتش‌بس توسط طالبان به مناسبت عید قربان استقبال می‌کند.

آتش بس دولت با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
طالبان آتش بس اعلام کردند

او نوشته است: «اعلام آتش‌بس، یک گام مهم است، اما مردم افغانستان خواهان آتش‌بس دوام‌دار و آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان است.»

سخنگوی ریاست جمهوری افزوده است که دولت به هدف تامین صلح، ثبات و تحقق آرمان‌های دیرینه‌ی مردم، تمامی تعهدات خود را درپروسه‌ی صلح انجام داده و هیچ بهانه‌ای را برای تداوم خشونت‌ها باقی نمانده است.

پیش‌تر گروه طالبان در اعلامیه‌ای به مناسبت عید قربان آتش‌بس سه روزه اعلام کرد. در این اعلامیه، به افراد طالبان دستور داده شده است که در شب و روزهای عید قربان علیه نیروهای دولتی هیچ نوع حملاتی را اجرا نکنند. در این اعلامیه خطاب به جنگ‌جویان گروه طالبان تأکید شده است: «البته اگر از جانب مقابل به طرف شما کدام حمله انجام شد، به آن پاسخ شدید بدهید.»

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در این اعلامیه گفته است که آتش‌بس به هدف «اطمینان و خرسندی» مردم در ایام عید اعلام شده است.

گروه طالبان به افراد خود هم‌چنان دستور داده است که به مناطق تحت کنترل دولت نروند و به نیروهای دولتی نیز اجازه ورود به ساحات تحت کنترل این گروه را ندهند.

در اعلامیه طالبان از افراد این گروه خواسته شده است که عید را در ساحات تحت کنترل خود بگذراند و فضای امنی را برای هم‌وطنان خود در روزهای عید قربان فراهم کنند.

گروه طالبان به مناسبت عید فطر نیز آتش‌بس اعلام کرده بود که از سوی حکومت استقبال شد.

در پیام عیدی رهبر گروه طالبان که نیز روز سه‌شنبه نشر شد، از آتش‌بس در روزهای عید نام برده نشده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала