ایران رسما خواستار آتش بس دایمی در افغانستان شد

© وزارت خارجه افغانستانایران رسما خواستار آتش بس دایمی در افغانستان شد
ایران رسما خواستار آتش بس دایمی در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت خارجه ایران در واکنش به اعلام آتش‌بس 3 روزه در افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس دایمی در این کشور شد.

واکنش ایران به اظهارات اخیر خلیلزاد درمورد صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ایران به اظهارات اخیر خلیلزاد درمورد صلح افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، رسول موسوی مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت خارجه ایران در واکنش به اعلام آتش‌بس 3 روزه در افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس دایمی در این کشور شد.

موسوی در تویتی نوشت: «چرا 3 روز؟ عید قربان یک نماد است، نماد پیروزی انسان بر خودخواهی‌ها؛ اگر آتش‌بس خوب است، پس چرا 3 روز؟ بگذارید دایمی شود، خداوند بخشنده و مهربان است، با بندگان خدا مهربان باشید».

وزارت خارجه ایران نیز در پیامی ضمن استقبال از آتش‌بس 3 روزه توسط طالبان آن را گامی مثبت در مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان دانست.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که این اقدام طالبان به ایجاد فضای لازم برای مفاهمه کمک کرده و بزودی مذاکرات میان افغانستانی با محوریت دولت افغانستان و با مشارکت همه گروه‌های سیاسی، از جمله طالبان، آغاز شود.

یادآوری می کنیم، که کارشناسان بر این باورند که دولت افغانستان و طالبان با هدف گسترش سلطه نظامی به درگیری‌ها علیه یکدیگر ادامه می‌دهند زیرا این موضوع را برای توزیع قدرت در نظام سیاسی آینده این کشور تاثیرگذار می‌دانند و طالبان نیز در نظر دارد تا در مذاکرات میان افغانستانی از مسئله آتش‌بس برای امتیازگیری حداکثری استفاده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала