پیشنهاد جدید امریکا به دولت افغانستان؛ حبس خانگی برای زندانیان طالبان

© Photo / ONSC Pressپیشنهاد جدید امریکا به دولت افغانستان؛ حبس خانگی برای زندانیان طالبان
پیشنهاد جدید امریکا به دولت افغانستان؛ حبس خانگی برای زندانیان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیپلمات‌های غربی به طرف‌های درگیر پیشنهاد کردند که حکومت افغانستان صدها زندانی این گروه که تاکنون آزاد نشده اند، می تواند به بازداشت "خانگی" که تحت کنترل طالبان و دولت افغانستان منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، امریکایی‌ها به دولت افغانستان پیشنهاد داده اند، که صدها زندانی گروه طالبان که تاکنون در بند قرار دارند، به بازداشت"خانگی" که توسط یک نهاد ویژه تحت کنترل دولت افغانستان و طالبان می‌باشد، منتقل کند.

غنی: حکومت ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد می ‎سازد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: حکومت ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد می ‎کند

این خبرگزاری به نقل از منابعی می افزاید که این پیشنهاد برای انتقال زندانیان به بازداشت "خانگی" توسط دیپلمات های امریکایی به طرف های درگیر در این هفته ارائه شده است.

این خبرگزاری خاطر نشان می‌کند که مقام‌های افغانستان هنوز 400 زندانی طالبان را آزاد نکرده اند، در حالی که متحدان غربی نیز از آزادی نیمی از آنها ابراز نگرانی می‌کنند.

یک دیپلمات ارشد غربی در کابل گفت: "امریکایی ها و متحدان اش موافق هستند که برخی از بی رحمانه ترین زندانیان طالب آزاد شود، این جنون‌آور است".

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد که 500 زندانی طالب را آزاد می‌کند، اما حکومت افغانستان برای بحث در باره 400 زندانی جنجالی طالبان لویه جرگه برگزار می کند.

همچنان رییس جمهور افغانستان از اعضای شورای ملی خواست که برای شرکت در این جرگه از رخصتی های تابستانی شان دوباره به کابل بیایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала