ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان فریبی بیش نیست

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه با طالبان فریبی بیش نیست
ترامپ: گزارش مربوط به تبانی روسیه با طالبان فریبی بیش نیست   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در صحبت با خبرنگاران گفت: اینکه روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان "جایزه" تعیین نموده، اصلا صحت ندارد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک باردیگر گزارش مبنی بر اینکه روسیه به شبه‌نظامیان طالبان پیشنهاد جایزه در بدل کشتن سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان را داده رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفری به شهر اورلاندو اظهار کرد: این مساله هرگز  به اطلاع من رسانده نشد شاید چون من آن را واقعی در نظر نمی‌گرفتم. اگر چنین چیزی واقعاً اتفاق افتاده بود به من اطلاع داده می شد و من هر گونه اقدام قاطع را در قبال آن اتخاذ می‌کردم.

اطلاعات آمریکا: هیچ شواهدی برای تصدیق توطئه میان روسیه و طالبان موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعات آمریکا: هیچ شواهدی برای تصدیق "توطئه" میان روسیه و طالبان موجود نیست

این صحبت ترامپ در حالی مطرح شده که پیشتر گزارش شده بود، ارزیابی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان در یک گزارش روزانه اطلاعاتی که اواخر فبروری برای ترامپ تهیه شده بود، گنجانده شده بود. ترامپ در جریان اظهاراتش در اورلاندو با این سوال مواجه شد که آیا حرفش به معنی این است که این گزارش را نخوانده است. او پاسخ داد: این هرگز به اطلاع من رسانده نشد. من فکر می‌کنم این یک "فریب روسیه" دیگر است، آنها از جمله "شیفتی شف" و همه این کاراکترها از همان روز اولی که من به اینجا وارد شدم فریب روسیه را به خورد من دادند. هم اکنون ما در حال همکاری با روسیه بر سر یک توافق عدم اشاعه هستیم.

این در حالی است که پیشتر نیز دونالد ترامپ گفته بود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روزهای اخیر صحبت کرده اما در صحبتش با او موضوع مربوط به جوایز پیشنهادی روسیه به شبه‌نظامیان طالبان را مطرح نکرده است. ترامپ عنوان کرد: این تماس تلفنی برای بحث بر سر مسائل دیگری بود و صادقانه این مساله‌ای است که خیلی‌ها گفتند اخبار دروغ است.

گفتنی است ادعای تبانی روسیه و طالبان برای نخستین بار از سوی New York Times مطرح و ادعا شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان آن بوده است.

ترامپ  در نخستین واکنش خود در رابطه به این موضوع گفت که در جریان این گزارش نبوده است؛ چراکه منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به مطلع کردن او ندیده‌اند.

روسیه و طالبان هم در بیانیه‌های جداگانه این اتهام را رد کرده و آن را گامی در راستای مختل کردن روند صلح افغانستان تلقی کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала