سیگار: آمار واقعی جان‌باختگان کرونا در افغانستان بیشتر از ارقام اعلام‌شده است

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanسیگار: آمار واقعی جان‌باختگان کرونا در افغانستان بیشتر از ارقام اعلام‌شده است
سیگار: آمار واقعی جان‌باختگان کرونا در افغانستان بیشتر از ارقام اعلام‌شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که شمار واقعی مرگ و میر برخاسته از ویروس کرونا در افغانستان، شاید بیشتر از آمار همگانی باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در گزارش تازه سیگار از مرگ روزانه 33 تن به علت ویروس کرونا در ماه گذشته در کابل خبر داده شده است.

ویروس کرونا که اقتصاد تمامی کشورهای جهان را آسیب زده است، ممکن است افغانستان را وارد رکود اقتصادی کرده باشد، چنان که بربنیاد گزارش سیگار، درآمدهای مالیاتی افغانستان بیش از 30 درصد کاهش یافته اند.

سیگار: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 60 درصد افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 60 درصد افزایش یافته است

سیگار می‌گوید که تا 25 ماه سرطان، مرگ و میر برخاسته از ویروس کرونا در افغانستان یک هزار و 94 اعلام شده است؛ اما این آمار با شمار واقعی قربانیان ویروس کرونا شاید متفاوت باشد و علت های آن، ظرفیت پایین آزمایش و دسترسی نداشتن تمامی افغان ها به خدمات صحی استند.

در این گزارش به نقل از کابل امبولانس، به‌گونه اوسط روزانه از 33 مرگ برخاسته از ویروس کرونا خبر داده شده است.

اطلاعات نشان می‌دهند که ویروس کرونا در افغانستان، بی آن که تشخیص داده شود در میان مردم شیوع پیدا کرده است.

به گفته کمیته بین‌المللی نجات، در اوایل ماه گذشته میلادی، حکومت می‌توانسته است که از میان ده تا 20 هزار نمونه، روزانه تنها دو هزار نمونه را آزمایش کند؛ به همین اساس این گزارش می‌گوید که تا 90 درصد رویدادهای مثبت ویروس کرونا شاید تشخیص نشده باشند؛ اما 43 درصد تمامی آزمایش ها مثبت بوده اند که یکی از بیشترین آمارهای مثبت بودن آزمایش ها در جهان است.

دانشگاه جانز هاپکینز پیش‌بینی کرده است که در مرگ و میر کودکان 18 درصد و در مرگ و میر مادران 14 درصد به علت پیامدهای غیرمستقیم ویروس کرونا افزایش خواهد آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала