رایزنی رئیس جمهور غنی با نخست وزیر هند در خصوص اوضاع منطقه‌ای

© Photo / ارگهند از دیدگاه افغان‌ها
هند از دیدگاه افغان‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی و نخست وزیر هند در یک گفتگوی تلفنی در خصوص امنیت منطقه و روابط دوکشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت افغانستان در دهلی نو از تماس تلفنی رئیس جمهور غنی با نخست وزیر هند خبر داده است.  در این گفتگو سران دو کشور ضمن تبریکی عید سعید اضحی به همدیگر، در باره اوضاع امنیتی منطقه تبادل نظر کردند.

در اعلامیه سفارت افغانستان در دهلی نو آمده است که رئیس جمهور غنی از نرندار مودی؛ نخست هند بابت مساعدت های بموقع آن کشور برای فراهم کردن مواد غذایی و ادویه برای رفع نیازمندیهای مردم افغانستان، اظهار سپاس کرده‌است.

طبق اعلامیه، نخست وزیر هند در گفتگو با رئیس جمهور بر حمایت کشورش از مردم افغانستان در راستای دستیابی به یک افغانستان امن، مرفه و فراگیر تاکید کرده‌است.

هند و افغانستان پنج تفاهمنامه در بخش آموزش امضا کردند - اسپوتنیک افغانستان
هند و افغانستان پنج تفاهم‌نامۀ آموزشی 2.6 میلیون دالری امضا کردند

رئیس‌جمهور غنی پیش از این با عمران خان؛ نخست وزیر پاکستان نیز گفتگو کرده بود. محور این گفتگو روند صلح افغانستان و همکاری دو جانبه میان دو کشور بوده‌است

عمران خان به سهم‌گیری فعال پاکستان در پیشبرد روند صلح تاکید کرده و گفته‌است که صلح در افغانستان برای پاکستان حائز اهمیت است.

دفتر نخست وزیر پاکستان در اعلامیه‌ای گفته‌است که عمران‌خان خواستار برگزاری نشست برنامه اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی در اسرع وقت شده‌است.

نخست وزیر پاکستان به اشرف‌غنی گفته که پاکستان امیدوار است تا پیمان صلح میان امریکا و طالبان برای اجرای مفاد آن جهت آغاز گفتگوها میان گروه‌های داخلی افغانستان ادامه پیدا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала