ترامپ: از تحویل اسلحه روسیه به طالبان به من هیچگاهی اطلاع نرسیده

© REUTERS / Leah MillisПрезидент США Дональд Трамп во время посвященного коронавирусу брифинга в Белом доме
Президент США Дональд Трамп во время посвященного коронавирусу брифинга в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که هرگز از دستگاه های استخباراتی کشورش اطلاعاتی در خصوص تحویل تسلیحات روسیه به گروه طالبان دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در صحبت با پرتال خبری  Axios گفت که در مورد اطلاعات استخباراتی راجع به «تحویل اسلحه یا دادن جایزه روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی» در جریان قرار نداشته است واین معلومات هرگز با وی شریک نشده زیرا دستگاه استخباراتی این معلومات را «معتبر» نمی‌دانسته است.

بر اساس گزارش این پرتال خبری، ترامپ گفته است: «اطلاعاتی مبنی بر اینکه مسکو گویا سلاح و مهمات به طالبان را فراهم می کند من نیز دوبار شنیدم  اما چنین[اطلاعات] هرگز به میز من نرسیده است».

ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام

از وی سؤال شد كه  اگر چنین باشد، آیا واشنگتن باید این موضوع را در گفتگو با مسكو مطرح كند ؟ رهبر آمریكا در پاسخ با اشاره به مشاركت اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سال های1979-1989 در افغانستان گفت: «خوب، در واقع، ما نیز اسلحه را هنگام جنگ با روسیه برای مخالفان فراهم می‌کردیم».

پیش ازاین، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیاناتی گفت: " روسیه طالبان را تجهیز می‌كند و با ارتش آمریکا در افغانستان مقابله می‌كند."

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اینکه روسیه در افغانستان به گونه ای عمل می كند كه در مقابل آمریکا قرار گیرد، جدید نیست.

مایک پمپئو ادعا کرد، که نمایندگان فدراسیون روسیه بیش از یک دهه است که سلاح های کوچک به طالبان می فروشند.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات وزیر امور خارجه آمریک گفت: روسیه تنها به دولت قانونی افغانستان سلاح می‌دهد و همه از این امر آگاه هستند.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала