مسکو حمله داعش به زندان جلال آباد را به ‌شدت محکوم کرد

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو حمله داعش به زندان افغانستان را محکوم کرد
 مسکو حمله داعش به زندان افغانستان را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه حمله اخیر گروه تروریستی داعش به زندان شهر «جلال آباد» واقع در شرق افغانستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو با شدیدترین لحن، حمله تروریستی گروه داعش به زندان "جلال‌آباد" در شرق افغانستان را محکوم می‌کند.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه که در سایت این وزارت منتشر شده گفته شده است: «مسکو حمله شبه نظامیان گروه بین المللی تروریستی داعش را که در تاریخ 3 آگست در زندانی در شهر جلال آباد در شرق افغانستان انجام و منجر به کشته شدن حداقل 29 نفر شد، به شدت محکوم می کند».

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: «این حمله تروریستی، مانند سایر حملات اخیر این گروه در شهرهای دیگر افغانستان نشان می دهد که داعش همچنان تهدیدی جدی برای امنیت کشورها بوده و اقدامات اخیر این گروه بار دیگر تأیید کرد که خطر داعش به عنوان عامل مهمی در بی ثبات کردن اوضاع منطقه هنوز باقی است."

یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
جذب طالبان ناراضی از صلح به صفوف داعش

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه می‌افزاید: «ما تأکید می کنیم که مقامات جمهوری اسلامی افغانستان و فرماندهی نیروهای ایالات متحده و ناتو مستقر در این کشور اقدامات هدفمند، هماهنگ و جامع را برای از بین بردن کامل مراکز حضور داعش در افغانستان انجام دهند».

حمله نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به زندان جلال‌آباد در شرق افغانستان شامگاه یکشنبه 12 اسد  ساعت 18:45 آغاز شد و تا بعد از ظهر دوشنبه 13 اسد همچنان ادامه داشت.

مهاجمان ابتدا در حمله انتحاری یک موتر بمب‌گذاری‌شده را در مقابل دروازه ورودی ساختمان زندان جلال‌آباد منفجر کردند و سپس با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار صبح دوشنبه به منابع خبری افغانستان گفت شمار کشته‌شدگان 29 است که پیکرهای آن‌ها به بیمارستان منتقل شده‌ است. در پی این حمله بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی والی ننگرهار پس از پایان درگیری در توییترش نوشته است که از 1793 زندانی موجود در این زندان، بیش از 1025 نفر تلاش کردند که از زندان فرار کنند که مجددا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بازگردانده شدند. اما تعدادی لادرک هستند.

به گفتۀ منابع، در این زندان نزدیک به 300 زندانی داعش، زندانی بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала