بانک جهانی بستۀ کمکی 280 میلیون دالری را برای برنامه «دسترخوان» ملی منظور کرد

CC BY 2.0 / Shiny Things / The World Bank Group headquarters building in Washington, D.Cبانک جهانی بستۀ کمکی 280 میلیون دالری را برای برنامه «دسترخوان» ملی منظور کرد
بانک جهانی بستۀ کمکی 280 میلیون دالری را برای برنامه «دسترخوان» ملی منظور کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانى اعلان نموده است که اداره انکشاف بين‌المللی کمک جدید مالی را به منظور کاهش تاثیرات ویروس کووید- 19 بالای خانواده‌ های فقیر و حفظ مصونیت غذایی در افغانستان منظور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بانک جهانی اعلام کرده است که هیأت اجرایی این بانک دو بستۀ کمکی به ارزش مجموعی 380 میلیون دالر را برای برنامۀ دسترخوان ملی، پروژۀ کشاورزی اضطراری و تأمین مواد غذایی در افغانستان  تصویب کرده است.

بانک جهانی: میزان فقر در افغانستان تا 72 درصد افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
بانک جهانی: میزان فقر در افغانستان تا 72 درصد افزایش یافته است

هیأت اجرایی بانک جهانی روز گذشته (سه‌شنبه، 14 اسد) این بسته‌های کمکی را تصویب کرده است. بر اساس اعلامیۀ بانک جهانی، از مجموع این 380 میلیون دالر، 280 میلیون دالر امریکایی آن برای حمایت از پروژۀ کمک برای خانواده‌های متأثر از ویروس کرونا (دسترخوان ملی) اختصاص یافته است.

این بستۀ کمکی شامل 125 میلیون دالر سهم صندوق بازسازی افغانستان و 155 میلیون دالر سهم ادارۀ توسعۀ بین‌المللی است.

بانک جهانی می‌گوید که این پروژه 2.9 میلیون خانواده را در سراسر افغانستان زیر پوشش قرار می‌دهد. بانک جهانی می‌افزاید که انتظار می‌رود از این برنامه حدود 90 درصد خانواده‌های نیازمندی که درآمد روزانۀ‌شان کم‌تر از دو دالر است، بهره‌مند شوند.

بستۀ دیگر، شامل 100 میلیون دالر است که برای پروژۀ اضطراری زراعتی و تأمین مواد غذایی اختصاص یافته است. بانک جهانی هدف از این کمک را ایجاد فرصت‌های اقتصادی کوتاه مدت و حمایت از زنجیره‌های عرضۀ مواد غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرده است.

این در حالی است که آقای غنی در 28 سرطان برنامۀ کمک به مردم را زیر عنوان «دسترخوان ملی» افتتاح کرد. این برنامه اما از سوی مجلس نماینده‌گان با اکثریت آرا رد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала