اعلامیه حامد کرزی درمورد برگزاری جرگه مشورتی

© Sputnik / P. Mamaghaniاعلامیه حامد کرزی درمورد برگزاری جرگه مشورتی
اعلامیه حامد کرزی درمورد برگزاری جرگه مشورتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور پیشین افغانستان با نشر یک اعلامیه، موقف خود را در قبال برگزاری جرگه مشورتی اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین افغانستان در این اعلامیه گفته است اگر جرگه مشورتی به هدف روی دست گرفتن اقدامات برای آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی، آتش‌بس سراسری و تامین صلح در کشور، برگزار شود، از آن حمایت می‌کند.

طالبان: برگزاری لویه جرگه حیثیت قانونی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: برگزاری لویه جرگه حیثیت قانونی ندارد

در اعلامیه نشرشده توسط دفتر مطبوعاتی رئيس جمهور پیشین کشور آمده است: "از مدت زیادی بدینسو در کشور برای تامین صلح تلاش‌ها جریان دارد که این تلاش‌ها در مراحل مختلف با تاخیر و وقفه روبرو شده اند. در هر دو طرف این مسوولیت ملی افغان‌ها است تا به زودی هر نوع مانع در مقابل مذاکرات بین‌الافغانی را برطرف نموده و فضای اعتماد ایجاد کنند".

در ادامه افزوده شده است: "قرار است به تاریخ ۱۷ اسد به هدف رهایی زندانیان طالبان، جرگه مشورتی دایر شود. امیدوارم که این جرگه تنها بخاطر صلح، مرام حیاتی ملی برای آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کند و اقداماتی را روی دست بگیرد که پس از جرگه آتش‌بس سراسری تامین کند، مذاکرات بین‌الافغانی فورا آغاز شود و در کشور صلح دایمی تامین شود".

رئيس جمهور پیشین خاطر نشان ساخته است که اگر این جرگه مشورتی بخاطر رسیدن به اهداف ذکر شده اقدامات روی دست بگیرد، مورد تایید وی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала