کشته شدن بیش از 32 نیروی امنیتی در یک ماه اخیر در "دایکندی"

© Photo / MoDارتش افغان ولایت وردک
ارتش افغان ولایت وردک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کمتر از یک ماه اخیر 32 نیروی امنیتی در حمله طالبان در ولسوالی پاتوی دایکندی «کشته و زخمی» شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مقام های ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی در صحبت با رسانه ها می‌گویند که در یک ماه اخیر طالبان چهار حمله را در بخش‌هایی از این ولسوالی بر پاسگاه‌های امنیتی اجرا کرده‌اند. به گفته طاهر اعتمادی، ولسوال پاتو،  در بیش از یک ماه اخیر 32نیروی امنیتی در حمله طالبان «کشته و زخمی» شده‌اند.

قربانیان به گفته‌ی ولسوال پاتو، نیروهای پولیس، پولیس محلی و خیزش مردمی بوده‌اند.

دایکندی - اسپوتنیک افغانستان
دفع حمله‌ی طالبان در ولسوالی پاتوی دایکندی

به تازه‌گی طالبان بر پاسگاه نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی پاتو حمله کرده‌اند که در نتیجه آن چهار نیروی خیزش مردمی کشته و پنج نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

طاهر اعتمادی گفت که مناطق «بند زیارت»، «دره زین» و «سرتگاب» ولسوالی پاتوی دایکندی که در حواشی ولسوالی گیزاب ارزگان موقعیت دارد، زیر تهدید گروه طالبان است. چهار حمله در ماه اخیر نیز از سوی طالبان در همین مناطق اجرا شده است.

برای تأمین امنیت بخش‌هایی از ولسوالی پاتو، نیروهای خیزش مردمی تحت حمایت ریاست عمومی امنیت ملی گماشته شده‌اند، اما مقام‌های محلی می‌گویند که این نیروها از نبود امکانات و جنگ‌افزار شکایت دارند. هم‌چنان شمار نیروهایی که برای تأمین امنیت در ولسوالی پاتو گماشته شده‌اند، ناکافی خوانده می‌شود.

ولسوال پاتو گفت که مشکل نبود امکانات و کمبود نیرو را به اداره محلی دایکندی و مرکز گزارش داده، اما تاکنون به آن توجه نشده است.

ولسوالی‌ پاتوی دایکندی از ساحات زیر تهدید بلند گروه طالبان به شمار می‌رود.

این ولسوالی در بیست‌وچهارم سرطان سال 1397به صورت رسمی افتتاح شد و از زمان افتتاح آن تاکنون همواره مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته است. پاتو پیش از آن جزو ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала