رئیس‌جمهور غنی حمله بر بلقیس روش را به شدت محکوم کرد

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی حمله بر بلقیس روش را به شدت محکوم کرد
رئیس‌جمهور غنی حمله بر بلقیس روش را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در روز پایانی لویه جرگه مشورتی صلح برخوردهای نامناسب با اشتراک کننده‌‎گان این جرگه، به ویره بلقیس روشن را به شدت نکوهش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، رئیس‌جمهور غنی که در پایان این نشست سخنرانی می‌کرد گفت، که عامل این برخورد مورد پیگرد جدی عدلی و قضایی قرار خواهد گرفت.

عبدالله عبدالله نیز در روز پایانی این جرگه، از برخورد فزیکی در روز نخست و کاربرد کلمات رکیک در روز دوم لویه جرگه ابراز تاسف کرد و گفت فردی که اقدام به لت و کوب بلقیس روشن کرده، آماده‌ی هر گونه برخورد قانونی با خودش است.

برخورد فیزیکی با بلقیس روشن؛ رحمانی خواهان برکناری اهانت‌گران شد - اسپوتنیک افغانستان
برخورد فیزیکی با بلقیس روشن؛ رحمانی خواهان برکناری اهانت‌گران شد

با وجود این، در پایان لویه جرگه مشورتی، حامد کرزی از عبدالله خواست تا این موضوع در همین جا نهایی شود و پاسخ آقای عبدالله هم این بود که بانو روشن از حق اش گذشته و فرد ضارب را بخشیده است.

خواستیم دیدگاه بلقیس روشن، نمایندۀ مردم در مجلس نماینده‌گان را هم داشته باشیم؛ اما با تماس‌های پی‌هم موفق نشدیم.

بلقیس روشن، عضو مجلس نمایندگان و یکی از اشتراک کننده‌گان جرگه بزرگ مشورتی زمانی با برخورد فزیکی یکی از کارمندان زن ریاست جمهوری قرار گرفت، که هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور غنی صدایش را بلند کرد و رهایی طالبان زندانی را خیانت ملی خواند.

با این همه، برخورد فزیکی با اشتراک کننده‌گان معترض در نشست‌هایی که رئیس‌جمهور غنی در آن حضور داشته موضوع تازه‌ای نیست؛ در لویه جرگه سال پار هم اشتراک کننده‌گان معترض با ضرب و شتم از مجلس بیرون رانده شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала