دیدار اشرف غنی با هیات گفت و گو کننده دولت افغانستان برای صلح 

© ارگ ریاست جمهوری دیدار اشرف غنی با هیات گفت و گو کننده دولت افغانستان برای صلح 
دیدار اشرف غنی با هیات گفت و گو کننده دولت افغانستان برای صلح  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رئیس جمهور این کشور با هیات گفت و گو کننده این دولت برای صلح خبر داد. 
رئیس‌جمهور غنی حمله بر بلقیس روش را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی حمله بر بلقیس روش را به شدت محکوم کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیش از ظهر امروز با هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در قصر چهار چنار ارگ دیدار نمود.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که نخست محمد معصوم استانکزی رئیس هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و شماری دیگری از اعضای این هیات، در مورد آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان و پروسه صلح صحبت کردند.
استانکزی در خصوص فعالیت های هیات متذکره، آمادگی ها و بحث های که با همدیگر داشتند، معلومات داده، گفت که با توجه به خواست های لویه جرگه مشورتی صلح، منحیث یک تیم واحد زیر چتر جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات، خواست های مردم را در نظر می گیرند.
سپس، اشرف غنی به هیات گفته است، که همه قوت سیاسی ما را در لویه جرگه صلح مشاهده کردند و جهان با یک دیدگاه و قوت، حامی شما بوده و این برای شما سرمایه بزرگ می باشد. وی افزود که جرگه بزرگ مشورتی صلح، برای دولت جمهوری اسلامی افغانستان خط مشی صلح را تعیین کرد و ما به تحقق آن متعهد هستیم.
ارگ ریاست جمهوری افزوده است، که رئیس جمهور تصریح کرد، که ما به صلح متعهد هستیم و هدف این است که جنگ به گونه اساسی به پایان برسد . وی افزود، که هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان در مورد صلح پایدار و باعزت که خواست مردم افغانستان است، مذاکره می کند.
در پایان ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشته است، که در اخیر این دیدار رئیس جمهور غنی گفت: پس از آن که فرمان عفو ۴۰۰ زندانی طالبان به امضا رسید، توقع مردم این است که دیگر برای آغاز مذاکرات گروه طالبان با دولت جمهوری اسلامی افغانستان هیچ مانع و بهانه ای وجود نداشته باشد و مذاکرات باید به زودترین فرصت آغاز گردد.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش جرگه بزرگ مشورتی به خاطر رهایی چهار صد زندانی طالبان برگزار شد، که در آن اشتراک کنندگان رای مثبت به آزادی این زندانیان دادند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала