گسترش افراد نفوذی گروه طالبان در درون شهر کابل

© Photo / Facebook.com/gmicafghanistanگسترش افراد نفوذی گروه طالبان در درون شهر کابل
گسترش افراد نفوذی گروه طالبان در درون شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و راهبردی ریاست جمهوری در نشستی به مناسبت روز جوانان گفته است که افراد نفوذی و نیروهای طالبان با لباس شهروند در کابل حضور دارند.
غنی: طالبان باید تعهد خود را برای صلح نشان بدهند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان باید تعهد خود را برای صلح نشان بدهند

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وحید عمر روز پنجشنبه در نشست جوانان در کابل با محوریت صلح افغانستان گفت، که قرار نیست صلح به اساس یک توافق سیاسی به میان آید و پایدار باشد بل به گفته او، نیروهای بیرون از حکومت باید برای صلح پایدار بسترسازی کنند. در کنار این، مشاور رییس جمهور از حضور گسترده افراد نفوذی طالبان در شهر کابل سخن میزند.

وحید عمر، رییس عمومی ارتباطات عامه و راهبردی ریاست جمهوری گفت: "نفوذی های طالبان در کابل خیلی زیاد است و به شکل مردم عادی زندگی می کنند اما نفوذی های طالبان استند که نیروی طالبان استند".

رییس شورای عالی مصالحه ملی پیامی به این نشست فرستاده؛ اینکه هرچند تهدیدهایی در برابر افغانستان وجود دارد اما باید از فرصت پیش آمده برای صلح بهره گیری شود.

اما با چه بهایی؟

نصر الله ارسلایی، رییس پیشین دبیرخانه شورای وزیران افغانستان میگوید: "تلاش صلح به بهای از دست رفتن دستاوردهای دو دهه پسین نباشد و نهادها و ساختارهای دولتی و سیاسی باید حفظ شود".

انتظار این است، که محور گفتگوهای صلح بحث تامین عدالت و برابری باشد ورنه افغانستان باز هم به صلح و ثبات پایدار نخواهد رسید.

سیما سمر، وزیر دولت در امور حقوق بشری گفته است: "به طرف یک معامله سیاسی کوتاه مدت می رویم با این معامله به صلح دایمی نمی رسیم".

یادآوری می کنیم، که قرار است هفته آینده، نخستین دور مذاکرات میان جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه برگزار شود؛ مذاکراتی که دولت و طالبان هر دو گفته اند که از خود برنامه از پیش ریخته شده دارند و در کنار آتش بس، روی برنامه های خود به رایزنی خواهند پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала