9 نیروی امنیتی در حمله‌های طالبان در بغلان و ارزگان جان باختند

© Sputnik / JAK9 نیروی امنیتی در حمله‌های طالبان در بغلان و ارزگان جان باختند
9 نیروی امنیتی در حمله‌های طالبان در بغلان و ارزگان جان باختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حداقل نُه تن از نیروی امنیتی افغانستان در حمله‌هیا طالبان در ولایت‌های بغلان و ارزگان جان باختند و درگیری‌ها در بسیاری از مناطق کشور با وجود تلاش های صلح ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، منابع امنیتی به طلوع نیوز میگویند که قطعه لایزری طالبان در حمله بر سمت اول امنیتی پولیس در منطقه کیله گی ولسوالی دوشی در صد متری فرماندهی لوای سوم ارتش و فرماندهی نیروهای ویژه پولیس، نزدیک به دو ساعت با نیروهای پولیس درگیر شدند؛ اما به این نیروها هیچ کمکی نرسیده است.

 28 زندانی خارجی در میان چهارصد زندانی طالبان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
 28 زندانی خارجی در میان چهارصد زندانی طالبان وجود دارد

فرماندهی پولیس بغلان جان باختن دو تن و زخم برداشتن سه تن دیگر را در این حمله ها تأیید می کند و می گوید که زخمیان به شفاخانه انتقال داده شده اند.

طالبان شب گذشته حمله های تازه شان را بر پوسته‌های نیروهای دولتی در شاهراه بغلان - سمنگان و بغلان - کابل در حومه های شهر پلخمری آغاز کردند. 

از یک هفته بدین می‌شود که حمله های طالبان بر هر سه شاهراه این ولایت شدت یافته اند؛ اما مقام های نظامی در بغلان در این باره چیزی نمی‌گویند.

در حمله دیگر طالبان در ولایت ارزگان، طبق گفته‌های مقامات امنیتی ده تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.

زلگی عبادی سخنگوی والی ارزگان می‌گوید که در یک حمله طالبان در حومه های شهر ترینکوت، مرکز این ولایت، پنج تن از نیروهای دولتی جان باختند و پنج تن دیگر زخم برداشته اند.

حملات طالبان در حال آغاز می‌شوند که دولت افغانستان رهایی 400 زندانی باقی‌مانده طالبان را آغاز کرد که رهایی آن‌ها توسط لویه‌جرگه مشورتی صلح تایید شد.

رئیس‌جمهور غنی آزادی 400 طالبان باقی‌مانده طالبان را «خطرناک» اما «ضروری» برای پیشبرد روند صلح خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала