شناسایی 48 مورد جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در افغانستان

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanشناسایی 48 مورد جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در افغانستان
شناسایی 48 مورد جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت افغانستان می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته 48 مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه یکشنبه (26 اسد) اعلام کرد، در 24 ساعت گذشته 48 مورد جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

وزارت صحت عامه می‌گوید که در 24 ساعت گذشته 468 نمونۀ مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش 48 مورد آن مثبت تشخیص شده است که با ثبت این موارد شمار مجموع مبتلایان به 37 هزار و 599 نفر افزایش یافت.

ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
ده‌ها هزار نفر در مرحله سوم آزمایش واکسین روسی کرونا اشتراک می‌کنند

این وزارتخانه می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته، 57 مریض مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به 27 هزار و 223 نفر افزایش یافته است.

طبق معلومات وزارت صحت عامه، در 24 ساعت گذشته پنج فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک ‌هزار و 375 نفر رسیده است.

در همین حال، اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری گفت که تحلیل ارقام این وزارت نشان می‌دهد که درصدی موارد مثبت کووید-19 به 15 درصد رسیده و تلاش می‌شود که این درصدی به پنج درصد کاهش یابد.

او همچنان گفت که افغانستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اکنون در وضعیت خوب قرار دارد و برای شکست کامل کرونا به همکاری مردم نیاز است.

به گفته‌ی سمسور، مردم باید از ماسک استفاده کرده و بدون ضرورت از خانه‌های‌شان بیرون نشوند. همچنان مردم باید دست‌های‌شان را با آب و صابون شسته و فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند.

آقای سمسور گفت که وزارت صحت عامه نگران گسترش کرونا در آستانۀ برگزاری جشن استقلال و دهۀ محرم است. او از شهروندان خواست که در تجمعات بزرگ شرکت نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала