ظاهر قدیر: در برابر پاکستان بایستید

© Flickr / Shahzeb Younasظاهر قدیر: در برابر پاکستان بایستید
ظاهر قدیر: در برابر پاکستان بایستید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان می‌گوید، که با همکاری مردم جلو خودسری‌های پاکستان را می‌گیرد و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

انتقاد تند ظاهر قدیر از حکومت وحدت ملی - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد شدید ظاهر قدیر از حکومت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالظاهر قدیر، نمایندۀ پیشین مردم ننگرهار در مجلس نمایندگان پس از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۲۶ اسد) در نشستی خبری در کابل ادامۀ کشیدن سیم خاردار از سوی پاکستان در امتداد مرز دیورند را قانون‌شکنی آشکار می‌خواند.

او می‌گوید، که به بزرگان قوم در بخش‌های مرزی کشور فراخوان ایستاد‌گی در برابر پاکستان را داده است. او می‌افزاید، که به زودی مردم این بخش‌ها در برابر پاکستان به پا بر می‌خیزند و برای هماهنگی آن کار جریان دارد.

او می‌گوید، که با همکاری مردم جلو خودسری‌های پاکستان را می‌گیرد و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

آقای قدیر

او از حکومت می‌خواهد، که باید با پشتیبانی جامعۀ جهانی در بارۀ سرکشی‌های پاکستان در امتداد مرز دیورند، حملات راکتی بر ولایت‌های شرقی و جنوبی و دشمنی این کشور با صلح افغانستان بپرسد.

عبدالظاهر قدیر، هشدار می‌دهد که اگر حکومت این کار نکند، مردم عام می‌دانند که چه‌گونه از پاکستان انتقام بگیرند.

 قدیر از راه‌اندازی کارزار شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ساخت بند برق بر دریای کنر، نیز پشتی‌بانی می‌کند.

این عضو پیشین مجلس نمایندگان تأکید می‌کند، که صلح در اولویت مردم افغانستان قرار دارد و شهروندان کشور برای رسیدن به صلح قربانی‌های زیادی داده‌اند.

قدیر می‌افزاید، اکنون که افغانستان به صلح یک قدم نزدیک‌تر شده است پاکستان با قانون شکنی و حملات راکتی می‌خواهد روند صلح را صدمه بزند.

این در حالیست، که امروز نیروهای مشترک امنیتی پس از ولایت‌های ننگرهار و پکتیا، در ولسوالی سپین‌بولدک کندهار در نزدیکی مرز دیورند، مانور نظامی انجام دادند.

در این مانور نیروهای پیاده، ارتش، قطعۀ ضربتی و نیروهای مرزی و هوایی با کاربرد جنگ‌افزارهای سبک و سنگین توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала