تاخیر در روند آزادی زندانیان طالبان؛ فرانسه و استرالیا مخالف اند

© AFP 2023 / Wakil Kohsarتاخیر در روند آزادی زندانیان طالبان
تاخیر در روند آزادی زندانیان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع رسمی می‌گویند که برخی از کشورها درباه آزادی شماری از زندانیان طالبان ملاحظاتی دارند و از همین رو روند آزادی آن ها توسط دولت با تاخیر رو به رو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع رسمی می گویند که کشورهای امریکا، استرالیا و فرانسه مخالف آزادی شماری از زندانیان طالبان هستند. فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که روند رهایی این زندانیان ادامه خواهد یافت و حکومت افغانستان در حال گفت‌وگو با کشورهایی است که در این باره ملاحظاتی دارند.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: روند آزادی زندانیان ما باید تسریع شود

فریدیون خوزون گفت: "اعتراضات درباره برخی از زندانیان وجود دارد، اما توقع ما این است که مذاکرات بین‌الافغانی نباید با تأخیر روبه ‌رو شود و حکومت افغانستان کار می‌ کند که این مشکل به‌ گونه‌ ای حل شود که نه فرصت صلح ضایع شود و نه روابط ما با دوستان مان خراب شود".

طبق گزارش این شبکه، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که این گروه تا زمانی که چهارصد زندانی آنان از سوی حکومت افغانستان آزاد نشوند، در گفت‌وگوهای بین الفغانی شرکت نخواهند کرد.

احمد نادر نادری، عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان‌‌ با طالبان روز جمعه تاکید کرد که دلیلی برای به تعویق انداختن مذاکرات بین‌الاافغانی وجود ندارد و هیچ چیزی مانع شروع مذاکرات بین الافغانی نمی شود. وی همچنین خاطر نشان کرد، که تاریخ آغاز این مذاکرات هنوز مشخص نشده است.

ضمیر کابولوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان پیشتر اعلام کرد، که وی در نشست بین الافعانی در قطر شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که اواخر ماه فبروی امریکا و طالبان طی مراسمی پس از مدت ها مذاکره توافق صلح را امضا کردند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفت و گوهای بین الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. اواسط ماه جولای نیروهای آمریکا در چارچوب این توافق 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала