کرزی: مذاکرات صلح با طالبان نباید به هیچ بهانه‌ای به تاخیر بیافتد

© Sputnik / P. Mamaghani حامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین کشور روند جاری صلح را امیدوارکننده خوانده و تاکید ورزیده که مذاکرات صلح نباید به هیچ بهانه و از سوی هیچ طرفی به تاخیر بیافتد.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در یک اعلامیه‌ای به مناسبت سالروز استرداد استقلال افغانستان گفته که روند جاری صلح را امیدوارکننده خوانده و تاکید ورزیده که مذاکرات صلح نباید به هیچ بهانه و از سوی هیچ طرفی به تاخیر بیافتد.

آقای کرزی افزوده است: «خوشبختانه پس از اين همه رنج‌ها دورنمای رسیدن به صلح در این روز‌ها روشن‌تر از هر زمان به نظر ميرسد. ما مردم افغانستان باید با همدلی و اتحاد برای تامین صلح و پایان دادن به جنگ و خشونت‌ها در کشور خود اقدام کنیم».

کرزی: قطعنامه صلح ما را آرزوی‌مان رساند - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: قطعنامه صلح ما را به آرزوی‌مان رساند

به گفته رئیس جمهور پیشین، مردم افغانستان هیچ بهانه‌ای را برای به تاخیر انداختن مذاکرات صلح از هیچ‌یک از جوانب افغان و یا خارجی نخواهند پذیرفت. افغانستان تنها از طریق مذاکره بین‌الافغانی، تفاهم و پذیرفتن مسؤلیت در پیشگاه خداوند متعال و مردم آزاده افغانستان می‌تواند به صلح و آرامی دست یابد.

کرزی بیان داشته که ادامهٔ این جنگ و خشونت در واقعیت در راستای منافع دیگران است. مردم آرزوی افغانستانی را دارند که در آن صلح پایدار برقرار باشد و همه باشندگان آن از زن و مرد بدون تبعیض بتوانند در زندگی سیاسی و اجتماعی خود مشارکت نموده مقدرات خود را خود به دست داشته باشند و هيچ بيگانه‌ای در آن حق مداخله نداشته باشد.

رئیس جمهور پیشین تاکید کرده که مردم افغانستان با ارادۂ قاطع برای تحقق اين آرزو و با اتحاد و همدلی می‌توانند سالگرد‌های آیندۂ استقلال این سرزمین را در آرامش و با نشاط و شعف بی‌پایان برگزار کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала