وزارت دفاع امریکا: طالبان روابط شان را با القاعده حفظ کرده‌اند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaوزارت دفاع امریکا: طالبان روابط شان را با القاعده حفظ کرده‌اند
وزارت دفاع امریکا: طالبان روابط شان را با القاعده حفظ کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون در گزارش تازه‌‌ای خود گفته است که طالبان و القاعده برای حمله بر نیروهای امنیتی افغانستان به گونۀ مشترک کار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، وزارت دفاع امریکا روز سه‌شنبه 28 اسد در گزارش تازه‌ای که به کانگرس این کشور ارایه کرده، گفته است که از تاریخ اول اپریل سال 2020 میلادی تا 30 جون سال جاری، طالبان حملات‌شان را در سطح بالای در برابر نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و بعضی از این حملات با همکاری اعضای وابسته به شبه قاره هند القاعده انجام شده‌است.

کشته شدن ۴۵ تن از عضای طالبان در ولایت بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
تلفات ارتش در حمله مشترک داعش، القاعده و طالبان در بدخشان

بر اساس توافق‌نامه‌ی امریکا - طالبان، ایالات متحد امریکا شمار نیروهایش را در افغانستان به 8600 تن کاهش داده است و مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا نیز در این اواخر گفته بود که قرار است تا اخیر ماه نوامبر سال جاری، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از پنج هزار تن کاهش پیدا کند.

در این گزارش وزارت دفاع امریکا آمده است که در صورت عملی‌شدن توافق‌نامۀ دوحه از سوی طالبان، امریکا متعهد است تمام نیروهایش را تا ماه اپریل سال 2021 از افغانستان خارج کند.

بربنیاد این گزارش، طالبان پس از توافق‌نامۀ دوحه هیچ حملۀ را در برابر نیروهای امریکایی و ائتلاف انجام نداده اند، اما سطح خشونت‌های این گروه در برابر نیروهای امنیتی افغانستان در مقایسه با سه ماه اول سال 2020 افزایش یافته است.

در گزارش همچنان آمده است که حملات هوایی نیروهای امریکایی و ائتلاف در برابر طالبان 80 درصد کاهش یافته است.

پیش از این نیز پنتاگون در گزارش سه ماه اول سال 2020 خود گفته بود که طالبان روابط شان را با شبکه القاعده حفظ کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала