ارتش از کشته شدن بیش از 90 جنجگوی طالب خبر داد

© AFP 2023 / Jawed Tanveerارتش از کشته شدن بیش از 90 جنجگوی طالب خبر داد
ارتش از کشته شدن بیش از 90 جنجگوی طالب خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان گفته است که 90 تن از طالبان در 5 ولایت افغانستان در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که شب گذشته نیروهای امنیتی افغانستان از حملات طالبان در ولایت کندز جلوگیری کردند.
آقای امان گفته است که در جریان درگیری میان دو طرف، 38 جنگ‌جوی طالب به‌شمول چند فرمانده مهم این گروه کشته و 16 عضو دیگر این گروه زخم برداشتند.
وی نیز افزوده است که طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در مسیر شاه‌راه قندوز – خان‌آباد حمله کردند که از سوی نیروهای امنیتی با شکست مواجه شده است.
از سوی هم صبح امروز قول اردوی 209 شاهین نیز با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده است که حملات تهاجمی طالبان در ولایات شمال کشور (بلخ، سرپُل، فاریاب و جوزجان) از سوی نیروهای دفاعی افغانستان عقب زده شد.
خبرنامه قول اردو گفته است هراس افگنان طالب در این ولایات، حملات و پلان های وسیعی حمله‌ های تهاجمی، بر موقعیت های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی را داشتن و تمام تحرکات دشمن، در چوکات دفاع فعال، توسط نیروهای دفاعی و امنیتی به عقب زده شد.
ارتش نیز افزوده است که در نتیجه 52 طالب کشته به شمول دو فرد کلیدی شان بنام های عبدالفتاح "اوقافی" و ملا کریم؛ و 26 تن دیگر این گروه زخمی شدند.
ریدادهای اتفاق افتاده در در ولسوالی «خواجه سبزپوش» ولایت فاریاب، ولسوالی «صیاد» و «سانچارک» ولایت سرپُل، ولسوالی های «فیض‌آباد» و «آقچه» ولایت جوزجان و ولسوالی «شولگره» ولایت بلخ بوده است.
قول اردوی 209 شاهین نیز گفته است که در این درگیری‌ها نیروهای امنیتی توانستند، چندین قریه در ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب و قریه سیاه آب ولسوالی شولگره بلخ تصفیه کنند.
خبرنامه نیز می‌افزاید که مقادیری سلاح، و تجهیزات جنگی دشمن به غنیمت گرفته شده، دو باب موضع مهم آنان تخریب، چند عراده واسطه نقلیه دشمن از بین برده شده، 6 حلقه ماین هراس افگنان کشف و انفجار داده شدن. و چندین جسد هراس افگنان طالب در اختیار اردوی ملی قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала