دیدار اشرف غنی با سفیر اتحادیه اروپا و سپردن مدال میر مسجدی خان به وی

© رخنامه ارگ ریاست جمهوری دیدار اشرف غنی با سفیر اتحادیه اروپا و سپردن مدال میر مسجدی خان به وی
دیدار اشرف غنی با سفیر اتحادیه اروپا و سپردن مدال میر مسجدی خان به وی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان دیدار تودیعی نمود.

بازدید رئيس جمهور غنی از حوزه پنجم امنیتی شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
بازدید رئيس جمهور غنی از حوزه پنجم امنیتی شهر کابل + تصاویر
به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ملاقات تودیعی با پییر مایودین سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان، مدال دولتی غازی میرمسجدی خان را به وی تفویض کرد.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است، که در مراسمی که عصر امروز به این مناسبت در ارگ انجام شد و در آن بانوی اول کشور، معاون اول ریاست جمهوری و مشاور امنیت ملی نیز حضور داشتند، ابتدا فرمان رئیس جمهور غنی در این خصوص از سوی صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور، قرائت گردید. رئیس جمهور غنی پس از تفویض مدال متذکره، از تلاش‌ها و انجام خدمات پییر مایودین در زمان ماموریت اش در افغانستان و حمایت های دوامدار مالی و سیاسی اتحادیه اروپا از افغانستان، قدردانی کرد.
در این خبرنامه آمده است، که همچنان رئیس جمهور درباره مناسبت های راهبردی و دوامدار اتحادیه اروپا با افغانستان به ویژه ارزش های که در چند سال گذشته مشترکاً بدست آمده، از تعهد دوامدار این اتحادیه بخاطر آوردن ثبات و انکشاف در افغانستان و تقویت ظرفیت نهادها و موقف اصولی اتحادیۀ مذکور در مورد نظام مردم سالار و ارزش های حقوق بشری سپاسگزاری کرد و ابراز امیداوری نمود که این رابطه گسترش مزید یابد.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان همچنان نوشته است، که در مقابل، پییر مایودین سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان که مأموریت اش پایان یافته است، صحبت کرد و ماموریت خویش را در افغانستان یک تجربه فوق العاده عالی خواند و به رئیس جمهور و مردم افغانستان اطمینان داد که اتحادیه اروپا برای تامین صلح، پیشرفت و ترقی افغانستان به حمایت های خویش ادامه خواهد داد.
وی افزود، که اهداف اساسی اتحادیه اروپا حمایت از قانون اساسی، نظام دموکراتیک و جمهوری اسلامی افغانستان است که در آن حقوق شهروندی، حقوق زنان و حقوق بشر به گونه جدی رعایت می شود و این یکی از اهداف مشترک ماست که نظام جمهوری اسلامی افغانستان بیشتر از پیش تقویت گردد.
در پایان خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است، که پییر مایودین ضمن اینکه حمایت اتحادیۀ اروپا را از تلاش های حکومت افغانستان بخاطر تامین صلح پایدار ابراز کرد، گفت که ما از تمام پروسه ها و نهادهای دموکراتیک نظام جمهوری اسلامی افغانستان حمایت میکنیم و این نظام را نسبت به هر ساختار دیگر ترجیح می دهیم و در کنار آن باقی خواهیم ماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала