غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی و فرهنگ همدیگر پذیری می باشد

© رخنامه ارگ ریاست جمهوری غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی و فرهنگ همدیگر پذیری می باشد
غنی: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی و فرهنگ همدیگر پذیری می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان امروز در نشستی با علمای شیعه این کشور گفت، که احساسات جوانان ما باید جهت داده شود و امروز افغانستان نمونۀ همزیستی دو مذهب بزرگ اسلامی می باشد.
دیدار اشرف غنی با سفیر اتحادیه اروپا و سپردن مدال میر مسجدی خان به وی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با سفیر اتحادیه اروپا و سپردن مدال میر مسجدی خان به وی

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز طی نشستی با علمای شیعۀ افغانستان در خصوص تدابیر بهتر امنیتی بخاطر دهۀ محرم و برگزاری مراسم عاشورا، صحبت کرد.
ارگ ریاست جمهوری افزوده است، که در این نشست که در ارگ انجام شد، در آن معاون دوم رئیس جمهور، مشاور امنیت ملی، مسئولان نهادهای امنیتی و دفاعی، رئیس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، اعضای شورای علمای تشیع و شماری از علمای اهل تسنن نیز حضور داشتند.

در این نشست، علما و نیروهای امنیتی افغانستان به خاطر برگزاری بهتر مراسم عاشورا سخن گفتند. 

سپس، رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های متذکره، ضمن اتحاف دعا به روح مولوی قیام الدین کشاف و تسلیت به تمام مسلمان جهان، عزاداران شیعه و سنی و به ویژه پیروان مذهب جعفریه بخاطر فرارسیدن عاشورای حسینی گفت، که محرم فرصت بزرگی است که مسلمانان در آن تجدید عهد می کنند و تجلیل از مراسم کربلا در دل هر مسلمان دوامدار است.
وی افزود: عاشورا فرصتی برای تحکیم وحدت ملی، اخوت اسلامی، فرهنگ همدیگر پذیری و حسن اتفاق می باشد. امام حسین(رض) برای اصلاح، پرچم بلند کرده بود و ضرورت اصلاح در جوامع اسلامی دوامدار می باشد.
رئیس جمهور گفت، که احساسات ما باید در چوکات عقل و شریعت بیاید و جوانان باید این را درک کنند که تمام مردم ما در روز عاشورا عزادار هستند.
رئیس جمهور غنی، همکاری مردم در تامین امنیت را مهم خوانده، گفت که نارسایی ها به گونه واضح بررسی شود و همکاری دوجانبه باید صورت گیرد. وی افزود که کار کمیسیون عالی هماهنگی مراسم امور دینی ده روزه نیست، بلکه ۱۲ ماهه می باشد.
وی تصریح کرد، که بالای پیشنهادات تان مشاور امنیت ملی و مسئولین سکتور امنیتی بحث کرده اند و باید عملی شود و برای تمام ارگان های امنیتی تامین امنیت مراسم عاشورا در اولویت قرار دارد و باید مرکز سوق و قومانده فعال باشد.
رئیس جمهور همچنان از قربانی های دوامدار نیروهای امنیتی و دفاعی یادآوری کرد و برای شهدا بهشت برین آرزو نمود. وی تاکید کرد که عیادت از مجروحین نهادهای امنیتی و توجه به خانواده های شهدا باید به یک رسم تبدیل گردد.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت که در این شرایط حسن همبستگی، درد مشترک و رسیدگی به فقرا از موضوعات مهم می باشد و رسالت حضرت زینب در تاریخ ثبت است و باید به نقش سازندۀ زنان در این مراسم تاکید صورت گیرد.
وی تصریح کرد، که احساسات جوانان ما باید جهت داده شود و امروز افغانستان نمونۀ همزیستی دو مذهب بزرگ اسلامی می باشد.
رئیس جمهور تاکید کرد، امسال یکی از اهداف مهم ما این است که فاصله میان مسجد و مکتب و فاصله بین مدرسه و پوهنتون را از بین ببریم، این یک شعار نیست، بلکه یک هدف واضح می باشد.
رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت، که در قسمت پیشنهادات تان توجه صورت می گیرد و امیدوارم که مراسم عزاداری عاشورای حسینی در فضای امن برگزار
گردد.

یادآوری می کنیم، که همه سال مراسم دهم محرم عاشورای حسینی در افغانستان در بیشترین شهرهای افغانستان پرشور برگزار می شود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала