کشته و زخمی شدن سربازان ارتش در پی حمله سرتاسری طالبان در غزنی

© وزارت دفاع کشته شدن ۱۰ جنگجوی طالبان در غزنی 
کشته شدن ۱۰ جنگجوی طالبان در غزنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی ولایت در ولایت غزنی از کشته و زخمی شدن 12 سرباز ارتش در نتیجه حملات سرتاسری و موتربمب طالبان بر ولسوالی ده‌یک این ولایت خبر داده‌اند.

مقامات محلی ولایت غزنی از حملات گسترده طالبان در شب گذشته در سراسر این ولایت خبر داده و می‌گویند که در ولسوالی ده‌یک در کنار حملات گسترده یک هاموی مملو از مواد انفجاری نیز در داخل ساختمان ولسوالی منفجر شده است که در نتیجه آن بیش از 12 سرباز شهید و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر شورای ولایتی غزنی از حملات سرتاسری طالبان در این ولایت ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که اگر به وضع توجه صادقانه نشود امکان تکرار فجایع دو سال قبل و سقوط شهر غزنی دور از انتظار نیست.

انفجار ماین در غزنی جان 7 غیرنظامی را گرفت - اسپوتنیک افغانستان
انفجار ماین در غزنی جان 7 غیرنظامی را گرفت

وحیدالله جمعه‌زاده؛ سخنگوی والی غزنی در مورد تلفات حملات شب گذشته طالبان به رسانه ها گفته است: شب گذشته طالبان مسلح حملات سرتاسری را در پوسته‌های کمربندی شهر و در ولسوالی‌ها انجام داده بودند که این حملات دفع شده است و از تلفات این حملات در سایر مناطق تاکنون گزارش دقیقی در دست نیست؛ اما در ولسوالی ده‌یک پس از حملات بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی، طالبان یک هاموی مملو از مواد انفجاری را در داخل ساختمان ولسوالی منفجر ساخته‌اند که در نتیجه آن4 تن از سربازان ارتش کشته شده و 9 سرباز دیگر زخم برداشته‌اند.

جمعه‌زاده افزود که در این حملات به طالبان نیز تلفاتی وارد شده است که تا حال آمار دقیق آن در دست نیست.

طالبان تا حال در مورد تلفات حملات شب گذشته خود تا هنوز ابراز نظر نکرده اند.

گفتنی است که روز گذشته در نتیجه انفجار ماین کنار جاده در نزدیک پوسته های نیروهای امنیتی در مسیر دره قیاق ولسوالی جغتو غزنی نیز هفت غیر نظامی شهید شده بودند.

غزنی از ولایت‌های ناامن در جنوب افغانستان است که طالبان در بخش‌های وسیعی از آن فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала