تفاهم‌نامه تحکیمات و مرمت بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل امضا شد

© Photo / ARGتفاهم‌نامه تحکیمات و مرمت بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل امضا شد
تفاهم‌نامه تحکیمات و مرمت بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تفاهمنامۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل میان سفیر هند در افغانستان و نمایندۀ دیپلماتیک شبکۀ انکشافی آغاخان به امضاء رسید.

به گزارش اسپوتنیک، امروز دوشنبه (3 سنبله)، در حضورداشت محمد اشرف غنی، رئسی‌جمهوری افغانستان تفاهمنامۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل میان سفیر هند در افغانستان و نمایندۀ دیپلماتیک شبکۀ انکشافی آغاخان به امضاء رسید.

در مراسمی که بدین مناسبت بعد از ظهر امروز در ارگ انجام شد، پس از امضای تفاهمنامۀ متذکره، ابتدا وینی کمار سفیر هند در افغانستان صحبت کرده، گفت که بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان بوده و هند در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی علاقمند می باشد و در کنار افغانستان قرار دارد.

وی افزود که هند خواهان افغانستان صلح آمیز، مرفه و مترقی است و امیدوارم که این پروژه موفقانه به پایه اکمال برسد.

بعداً شهیره زاده هرجی نمایندۀ دیپلماتیک شبکه انکشافی آغاخان صحبت کرده، گفت که بخش فرهنگی شبکه انکشافی آغاخان در قسمت احیای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در مرکز و ولایات افغانستان فعالیت دارد و پروژه های مختلف در این عرصه در جریان است.

رئیس‌جمهور غنی از کمک های هند به افغانستان تشکر کرده، گفت که هند همکار خوب ما در زمینه کارهای عمرانی می باشد. همچنان جمهوری هند ما را در زمینۀ دفاع از ارزش های جمهوریت و ارزش های که ما را با همدیگر نزدیک می کند، یاری می رساند.

آقای غنی همچنان از شبکه انکشافی آغاخان بخاطر بازسازی قصر ستوری وزارت امور خارجه و باغ بابر و همکاری های این نهاد در سایر بخش ها، تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که بالاحصار کابل دوباره به ساحۀ مهم جاذبه های فرهنگی و تاریخی افغانستان، مبدل گردد.

گفتنی است که پروژۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل به کمک مالی جمهوری هند، توسط بخش فرهنگی شبکۀ انکشافی آغاخان تطبیق می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала