افزایش خشونت ها و بیجا شدن هزاران خانواده در کندز

© Sputnikکندوز
کندوز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت کندز می پذیرند که جنگ‌های اخیر در این ولایت، در حدود شش هزار و پنج صد خانواده را بی‌خانمان ساخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در ادامه نبردها در کندز، یکشنبه شب طالبان به یکی از بزرگ ترین پایگاه‌های ارتش در این ولایت، در ولسوالی امام صاحب، دست یافتند.

تصویرهای که از ولایت کندز رسیده نشان می‌دهند که شاهراه‌های اطراف شهر خالی تر شده‌اند و بیشتر خانواده‌ها از ولسوالی‌ها در حال کوچ به مرکز شهر استند.

در همین حال، شماری از خانواده‌ها که به علت جنگ‌ها آواره شده‌اند از آنچه عدم رسیده‌گی به مشکلات شان می‌گویند انتقاد میکنند.

بی‌جاشدگان جنگ‌های کندز می‌گویند:«در خانه ما راکت خورد، در بدر شدیم، این سومین روز است که روی خاک آواره هستیم». به گفته آنها، «کسی به داد شان نمی رسد».

طالبان کنترول یک پایگاه ارتش در کندز را به‌دست گرفتند؛ فرمانده با سربازانش تسلیم شدند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان کنترول یک پایگاه ارتش در کندز را به‌دست گرفتند؛ فرمانده با سربازانش تسلیم شدند

شماری از این بی‌جاشده‌گان می‌گویند که از چندروز بدین‌سو، در وضع بدی به‌سر می‌برند.

عصمت‌الله مرادی – سخنگوی والی کندز  دراین میان می‌گویدگفتدر ولسوالی‌های خان آباد، امام صاحب و به همین گونه در ولسوالی آغتاش مردم به علت جنگ‌ها آواره شده اند.»

عبدالخلیل قاری‌زاده – عضو شورای ولایتی کندز گفته است:«کندز در یک حالت بسیار سخت قرار داره—ولسوالی‌ها محاصره است.»

هفته پیش، مقام‌های محلی در کندز عمل‌کرد نیروهای دولتی را در این ولایت زیر پرسش بردند که چرا برای ریشه‌کن شدن ناامنی‌ها در این بخش‌ کشور، عملیات‌های نظامی بزرگ راه اندازی نمی‌شود.

فواد امان – معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی در این باره گفته‌است:«نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در ولایت کندز حضور گسترده دارند، انشاالله به زودی وضعیت در ولایت کندز و به خصوص در مسیر شاهراه کندز-خان آباد بهبود پیدا خواهد کرد.»

باشنده‌گان کندز هُشدار می‌دهند که همه راه‌هایی که از بیرون به این شهر می‌انجامند، اکنون ناامن استند و اگربرای پس‌گیری بخش‌هایی که در مسیر این راه‌ها در دست طالبان استند، کاری نشود، قندوز برای سومین‌بار به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала