جزئیات تازه از انفجار ولایت بلخ + تصاویر

© @https://publish.twitter.com جزئیات حمله‌ی موتربمب طالبان در بلخ/
 جزئیات حمله‌ی موتربمب طالبان در بلخ/   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع ارتش در شمال کشور می‌گویند که در حمله‌ی موتربمب بر یک مرکز نظامی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ، یک سرباز کماندوی ارتش کشته و بیش از 40 نفر دیگر به‌ شمول نظامیان و غیر نظامیان زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله کشور جزئیات بیشتر از انفجار موتر بمب در ولسوالی "بلخ" ولایت بلخ را منتشر کرد.

 براساس گزارش وزارت داخله، این انفجار حوالی ساعت 9:00صبح امروز در بازار ولسوالی بلخ در نزدیکی یک کلینیک حیوانی رخ داده است.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین با تأیید این خبر به رسانه ها گفت که گروه طالبان به‌خاطر این که مجرای نفوذ در داخل قرارگاه نیروهای کماندو را نداشت، از استقامت دیگر بر این قرارگاه حمله کرده که در نتیجه یک  سرباز کشته و بیشترین آسیب به غیرنظامیان وارد شده است.

آقای رضایی همچنان گفت که در این حمله‌ی موتربمب، شش نظامی و 35 غیرنظامی زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، از کشته‌شدن غیرنظامیان در این حمله تا کنون گزارش نشده است. او تأکید کرد که در میان غیرنظامیانی که در این حمله زخمی شده‌اند، زنان و کودکان نیز شامل اند.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین افزود که نیروهای امنیتی برای کمک‌رسانی به غیرنظامیان آسیب‌دیده به محل اعزام شده‌اند. رضایی گفت که طالبان در این حمله به هدف‌شان که نفوذ در داخل قرارگاه نیروهای کماندو بود، نرسیده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

ولایت بلخ در شمال کشور موقعیت دارد. در شماری از ولسوالی‌های این ولایت از جمله ولسوالی بلخ جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала