یک فرمانده خیزش‌ مردمی با دو فرزندش در بلخ کشته شدند

© Sputnikیک فرمانده خیزش‌ مردمی با دو فرزندش در بلخ کشته شدند
یک فرمانده خیزش‌ مردمی با دو فرزندش در بلخ کشته شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولسوال چهارکنت ولایت بلخ می‌گوید که طالبان در مسیر این ولسوالی قصد کمین او را داشتند، اما فرمانده خیزش‌های مردمی ولسوالی خلم با این کمین طالبان مواجه شد که در نتیجه آن، فرمانده با دو فرزندش از سوی طالبان تیرباران شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، سلیمه مزاری ولسوال چهارکنت ولایت بلخ، به خبرنگار آوا می‌گوید که ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه، روف قوماندان -یکی از فرماندهان خیزش‌ مردمی ولسوالی بلخ و از فرماندهان جهادی- همراه با دو فرزندش در ساحه دوراهی شادیان ولسوالی چهارکنت از سوی طالبان تیرباران شدند.

به گفته‌ی او، این فرمانده خیزش‌های مردمی برای تفریح با دو فرزند 10 و 14 ساله‌اش به ولسوالی چهارکنت رفته بودند که با کمین طالبان مواجه شده است.

خانم مزاری می‌گوید: فرمانده روف حین مواجه شدن با کمین طالبان، از موترش پیاده شده و دو کودکش را در یک چقری پنهان کرده بوده است، اما طالبان این دو کودک را از آن ساحه بیرون کشیده و سپس آنان را نیز بی‌رحمانه تیرباران کرده‌اند.

کشته و زخمی شدن پنج جنگجوی طالبان در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی شدن پنج جنگجوی طالبان در بلخ

ولسوال چهارکنت ولایت بلخ گفت: "طالبان قصد کمین مرا داشتند، چون موتر فرمانده روف با موتر ما شباهت داشت، طالبان او را گلوله‌باران کرده است.

او ابراز داشت: "در زمان وقوع رویداد ما در مقام ولایت بودیم و موتر ما تیل نداشت، جنجال تیل موتر را داشتیم که از رویداد آگاه شدیم و به ساحه رفتیم، زمانی رسیدیم که نیروهای خیزش مردمی در محل حضور یافته و مانع بردن موتر فرمانده روف از نزد طالبان شده بودند.

خانم مزاری می‌افزاید که، سرک آن ساحه‌ای که فرمانده روف با کمین طالبان مواجه شده، به شدت خراب است. این در حالی است که بارها از حکومت خواسته‌ایم آن ساحه را ترمیم کند، اما هنوز توجه نشده است.

این در حالی است که صبح امروز انفجار موتربمب در ولسوالی بلخ ولایت بلخ نیز 100 کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала