سرپرست پیشین وزارت معادن به لوی سارنوالی معرفی شد

© Photo / Nargis Nehanسرپرست پیشین وزارت معادن به لوی سارنوالی معرفی شد
سرپرست پیشین وزارت معادن به لوی سارنوالی معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست پیشین معادن و پترولیم همراه با 18 تن از معینان، مشاوران و کارمندان پیشین و برحال این وزارت به لوی سارنوالی معرفی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منبع معتبر در وزارت معادن و پترولیم می گوید که این افراد به دلایل «ارتکاب فساد اداری سوء استفاده از صلاحیت های وظیفه‌ای و اغفال شورای عالی اقتصادی» به لوی سارنوالی معرفی شده اند.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور افغانستان نرگس نهان را به حیث نامزد وزیر معادن و پترولیم معرفی کرد

معرفی این افراد به لوی سارنوالی پس از بررسی چگونه گی قرارداد استخراج نمک غوریان ریان ولایت هرات بین وزارت معادن و پترولیم و شرکت استخراجی «ناصرامید» صورت گرفته است.

کسانیکه به لوی سارنوالی معرفی شده اند شامل چهار گروه از مقامات و کارمندان وزارت معادن و پترولیم می‌شوند. افراد گروه اول در سطوح رهبری این وزارت کار می کردند.

نرگس نهان سرپرست پیشین وزارت معادن و پترولیم، غزال حبیب‌یار صافی معین مالی و اداری و سرپرست وقت این وزارت، میرعبدالسلام رییس کادستر سابق وزارت معادن و پترولیم و نورالحق فرید رییس دفتر پیشین مقام وزارت معادن و پترولیم در این گروه شامل‌اند.

گروه دوم شامل اعضای هیات ارزیابی «آفرها» در وزارت معادن و پترولیم می شوند. غلام‌حضرت امیری مشاور تخنیکی وزارت معادن و پترولیم، محمدنور نوری کارکن ریاست کادستر، احمدحسین رحیمی کارکن ریاست تفتیش معادن، اجمل علمی کارکن ریاست تشویق سرمایه‌گذاری و مینه عبدالرحیم‌زی کارکن ریاست خدمات حقوقی از افرادی هستند که در این گروه شامل می‌شوند.

گروه سوم اعضای کمیته تخنیکی قرار داد مربوط به نمک غوریان هرات را تشکیل می دهند.  محمداکرم غیاثی مشاور معینیت تخنیکی، غلام‌حضرت امیری مشاور تخینکی، محمدهمایون نماینده ریاست کادستر، عبدالحمید رزاق مشاور حقوقی ریاست دفتر وزارت، سیدامین هاشمی مشاور تخنیکی سابق وزارت و رییس این کمیته تخنیکی در این گروه شامل‌اند.

گروه چهارم شامل اعضای هیات مذاکره کننده هستند، در این گروه خلیل‌الرحمان رحمانی کارکن ریاست تفتیش تخنیکی معادن، ظاهر ظفری کارکن وقت ریاست حقوقی، انجنیر عاقل کارکن ریاست هم‌آهنگی ولایات و خدیجه جوادی وارسی‌کننده معینیت تخنیکی  و رییس هیأت مذاکره‌کننده شامل‌اند.

قابل یادآوری‌ست که قرارداد استخراج نمک رسوبی غوریان در سال 1396 در ماه جدی امضا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала