نور: مجبوریم درمقابل جنایت طالبان بسیج مردمی شکل دهیم

© Sputnik / T.AZIM نور: مجبوریم درمقابل جنایت طالبان بسیج مردمی شکل دهیم
  نور: مجبوریم درمقابل جنایت طالبان بسیج مردمی شکل دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی می‌گوید از جنایات پیوسته طالبان استنباط می‌شود که این‌گروه به صلح و همدیگر پذیری باور ندارد و دنبال خشونت و خونریزی اند.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در واکنش به کشته شدن فرمانده عبدالرئوف دولت‌زی با دو پسر و دو محافظ یک عضو مجلس و حمله موتر بمب بر قطعه نیروهای کوماندو گفته که در برابر طالبان در بلخ بسیج مردمی شکل خواهد داد.

روز گذشته (4 سنبله) طالبان مسلح فرمانده عبدالرئوف دولتزی مشهور به رئوف افغان را با دو پسر جوان ‌و‌خوردسالش و دو تن از محافظان رئیس عبدالخالق نماینده مردم بلخ در مجلس را در مسیر تنگی شادیان تیرباران کردند.

 

واکنش عطا محمد نور به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش عطا محمد نور به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم

استاد عطا محمد نور گفته که از چنین اقدامات طالبان استنباط می‌شود که این‌گروه به صلح و همدیگر پذیری باور ندارد و دنبال خشونت و خونریزی اند.

او هشدار داده که اگر طالبان این رویکردهای شوم شان را متوقف نسازند، "ناگزیریم که بسیج ملی را در برابر آنان شکل بدهیم و به اقداماتی متوسل شویم که در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی سبب تامین آرامش مردم و کشور گردد".

این رویداد پس از حمله موتر بمب بر قطعه نیروهای کوماندو در ولسوالی بلخ ولایت بلخ که که در پی آن سه تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند،صورت گرفته است.

آقای نور در واکنش به این رویداد نیز گفته، در حالیکه حکومت افغانستان و جریان‌های سیاسی تمام تلاش خود را درمحور‌ صلح متمرکز نموده، تعهدات و مطالبات صورت گرفته را عملی نمودند، اما هنوز اقدامات لازم از جانب طالبان که در آن نشانه‌های تمایل به صلح به نظر برسد، عملی نشده است. او این رویداد را به شدت نکوهش کرده است.

گفتنی است که ولایت بلخ اخیراً به دلیل فعالیت گسترده طالبان بیشتر نا امن شده است. نا امنی‌ها در سراسر کشور به دلیلی افزایش یافته که نیروهای امنیتی به دلیل احتمال شروع مذاکرات صلح در حالت دفاعی فعال قرار دارند؛ اما طالبان به حملات شان افزوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала