اتمر: کابل انتظار دارد که زندانیان آزاد شده دوباره به میدان جنگ باز نگردند

© Photo / MFA Afghanistan Flag of Afghanistanاتمر: کابل انتظار دارد که زندانیان آزاد شده دوباره به میدان جنگ باز نگردند
اتمر: کابل انتظار دارد که زندانیان آزاد شده دوباره به میدان جنگ باز نگردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان تاکید دارد که هیات گفتگو کننده دولت افغانستان در حال حاضر آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در یک کنفرانس ویدیویی با موسسه صلح مستقر در واشنگتن، گفت که دولت افغانستان انتظار دارد تا شماری از زندانیان آزاده شده گروه طالبان دوباره به میدان جنگ باز نگردند.

پیش شرط تازه طالبان بر آغاز گفتگوهای میان افغانان - اسپوتنیک افغانستان
پیش شرط تازه طالبان بر آغاز گفتگوهای میان افغانان

او افزود: "آزادی آخرین گروه از زندانیان طالبان به این معنی است که ما تا پایان هفته آینده در مجموع بیش از 5 هزار 600 زندانی گروه طالبان را آزاد خواهیم کرد. طالبان باید وعده دهند که این افراد دوباره به میدان جنگ باز نخواهند گشت".

آقای اتمر اشاره به جایگاه داکتر عبدالله عبدالله در گفتگوهای صلح اظهار داشت که گفتگوهای میان افغانان برای هفته آینده برنامه ریزی شده است: "داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی است، مذاکرات صلج توسط استانکزی رهبری می‌شود، این هیات گزارش های خود را به شورای عالی مصالحه صلح و رئیس جمهور افغانستان ارائه می کنند".

سرپرست وزارت خارجه افغانستان تاکید داشت، که هیات گفتگو کننده دولت افغانستان متشکل از گروه های سیاسی و اجتماعی افغانستان در حاضر آماده هستند.

قابل یاد آوری‌ست، که در آغاز ماه آگوست، اعضای لویه جرگه مشورتی مبنی بر رهایی 400 زندانی طالبان که شرط این گروه برای آغاز مذاکرات بود، تصمیم گرفتند. سپس نادر نادری، عضو تیم مذاکره کننده حکومت افغانستان گفت که هیچ مانعی سر راه آغاز مذاکرات میان افغانان وجود ندارد، اما گفته می‌شود که تا هنوز شماری از این زندانیان آزاد نشده اند و طالبان تاکید دارند که مذاکرات را تنها پس از رهایی زندانیان شان آغاز می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала