پیش‌شرط تازه حکومت برای رهایی زندانیان جنجالی طالبان

© Photo / Government Media and Information Centerجاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی
جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که دولت به شرط آزادی نیروهای ویژه ارتش "کاندوها" توسط طالبان بقیه زندانیان جنجالی این گروه را آزاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که هیچ تغییری در برنامه دولت برای آزادی زندانیان جنجالی طالبان ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: طالبان باید نیروهای کماندو ما که اسیر آن‌ها هستند را پیش از اینکه دولت روند آزادی 320 زندانی باقیمانده طالبان را از سر بگیرد، آزاد کند.

فیصل در توئیتی نوشت: اکنون وظیفه طالبان است تا اقدام کرده و به تلاش‌های صلح کمک کند تا نتیجه مورد انتظار بدست آید. 

 طالبان: غنی بدون دستور آمریکا اختیار رهایی زندانیان ما را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: غنی بدون فرمان آمریکا اختیار رهایی زندانیان ما را ندارد

دوا خان مینه‌پال؛ معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان نیز اخیراً گفته بود که شرط اساسی دولت برای آغاز مذاکرات مشخص شدن سرنوشت بیش از 20 نفر از نیروهای ویژه ارتش است که اسیر طالبان هستند و تصریح کرد که زندانیان نیروهای دولتی نزد این گروه باید آزاد شوند.

ذبیح‌الله مجاهد- سخنگوی طالبان اما می‌گوید، تا زمانیکه همه زندانیان این گروه مطابق با فهرست ارائه شده در قطر آزاد نشوند، مذاکرات بین‌الافغانی نیز آغاز نخواهد شد.

رهایی 5 هزار زندانی طالبان در توافق‌نامه صلح دوحه به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات بین الافغانی گفته شده که تاکنون عملی نشده‌است. حکومت 4600 زندانی طالب را به تصمیم خودش رها کرد و رهایی 400 زندانی دیگر را به لویه جرگه؛ که این جرگه نیز با آزادی زندانیان موافقت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала