طالبان: چگونگی حمله ‌بر پایگاه‌های آمریکا در هلمند را بررسی می‌کنیم

© AP Photo / Rafiq Maqboolطالبان: چگونگی حمله ‌بر پایگاه‌های آمریکا در هلمند را بررسی می‌کنیم
طالبان: چگونگی حمله ‌بر پایگاه‌های آمریکا در هلمند را بررسی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پایگاه نظامی بسشن در هلمند که یکی از پایگاه‌های مهم نیروهای خارجی در افغانستان است، در اواخر ماه جولای گواه پرتاب چندین موشک از سوی طالبان بوده است .

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان می‌گویند که حمله‌های موشکی را بر دو پایگاه نظامی آمریکا در هلمند بررسی می‌کنند. در حالی که روزنامه نیویورک تایمز از زبان برخی از مقام‌های آمریکا گزارش داده است که طالبان بر خلاف توافق‌نامه بر دو پایگاه در هلمند چندین موشک شلیک کرده اند، اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که به اعضای این گروه دستور داده شده است که بر امریکاییان حمله نکنند.

پایگاه نظامی بسشن در هلمند که یکی از پایگاه‌های مهم نیروهای خارجی در افغانستان است، در اواخر ماه جولای گواه پرتاب چندین موشک از سوی طالبان بوده است .

خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد

 گزارش مربوط به این رویداد از سوی روزنامه نیویورک تایمز از زبان برخی از مقام‌های امریکایی پخش شده است.

بربنیاد این گزارش، یکی دیگر از پایگاه‌های هوایی در فاصله هشتاد کیلومتری پایگاه بسشن که نیروهای خارجی از آن درهلمند کار می‌‎گیرند، نیز گواه پرتاب موشک‌ها از سوی طالبان بوده است.

در این حمله‌های طالبان بر دو پایگاهی که در آن نیروهای امریکایی مستقر بوده اند، به کسی آسیب نرسیده است، اما چرا نیروهای آمریکا یک ماه پس از این حمله‌ها، این رویدادها را رسانه‌یی ساختند؟

مقام‌های آمریکا این حمله‌های طالبان را نقض آشکار توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان گفته اند، اما سخنگوی طالبان به طلوع نیوز می‌گوید که در حال بررسی چگونگی این حمله‌ها هستند.

وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای آمریکا بربنیاد توافق دوحه تا اکنون از پنج پایگاه نظامی در ولایت های هلمند، غزنی، پکتیا و ننگرهار بیرون شده اند.

ماموریت پشتیبانی قاطع در بارۀ این حمله‌های طالبان چیزی نمی‌گویند، اما حکومت افغانستان نیز طالبان را از بهر افزایش خشونت‌ها متهم می‌سازد.

ازسوی دیگر دبیر کل سازمان ملل متحد در واپسین گزارش این سازمان در بارۀ افغانستان از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که از راه گفت‌وگوها به یک توافق برسند. 

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: "از تمامی طرف‌ها می‌خواهم که با یک روحیه تعهد و سازش برای یک راه حل همیشگی و روند جامع به توافق برسند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала