رهایی گروهی دیگر از زندانیان خطرناک طالبان از بند دولت

© Photo / Twitter/Javid Faisalزندانیان
زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی منابع اعلام کردند که عصر روز گذشته تعدادی از زندانیان طالبان که حکومت افغانستان، آنها را خطرناک می دانست، از بند رها شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا " افغانستان، بعد از حدود دو هفته تاخیر، شام روز گذشته (دوشنبه) تعدادی از زندانیان طالبان، از زندان پلچرخی رها شدند.

یک منبع به رسانه ها گفته است که حدود 100 تن از این زندانیان روز گذشته رها شدند و قرار است روند رهایی این زندانیان تا روزهای آینده تکمیل شود.

زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
رهایی زندانیان/ آخرین شرط برای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها

این افراد در میان 400 زندانی شامل بودند که حکومت آن‌ها را خطرناک می‌دانست. پیش از این ۸۰ تن از میان این زندانیان آزاد شده بودند و 320 زندانی دیگر در بند بودند.

در گزارش گفته شده است که یک  مقام افغان که بنا بر حساسیت موضوع می‌خواهد، نامش گرفته نشود، پیشبینی می‌کند که تمامی زندانیان طالبان تا چهارشنبه از بند حکومت رها خواهند شد و سپس به صورت فوری یک هیئت حکومت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت. 

به‌گفتۀ منبع، تنها 7 تن از طالبان که فرانسه و آسترالیا به رها نشدن‌شان تأکید می‌کنند، پیش از آغاز مذاکرات آزاد نخواهند شد.

این در حالیست که هفته گذشته داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه از آزادی بقیه زندانیان طالبان و آغاز گفتگوهای بین الافغانی خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала