مقامات طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور افغانستان را ندارند

© Sputnik / T.AZIM مقامات طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور افغانستان را ندارند
 مقامات طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور افغانستان را ندارند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان در واکنش به تاکید فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی شماری از زندانیان این گروه تصریح کرد که آن‌ها حق دخالت در این باره را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس استانکزی، رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان درباره مخالفت استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از زندانیان این گروه که محکوم به قتل اتباع این کشور هستند از این کشورها خواست تا در این باره دخالت نکنند.

پکتیا - اسپوتنیک افغانستان
حمله خونین طالبان به نیروهای پولیس در مرکز ولایت پکتیا

استانکزی به «تلگراف» گفت: فرانسه و استرالیا هیچ حقی برای مداخله در مشکلات داخلی افغانستان ندارند، زندانیان ما ممکن است چند نظامی را هدف قرار داده باشند اما نیروهای فرانسوی و استرالیایی هم صدها افغان را کشته‌اند؛ این تنها یک بهانه است.

وی افزود: ما مسئله زندانیان را بسیار جدی می‌گیریم و از آمریکا می‌خواهیم تا آن‌ها را هرچه زودتر آزاد کند.

براساس گزارش‌ها این مخالفت‌ها سبب کندی روند آزادی زندانیان و نیز آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است و طالبان نیز مدعی است که دولت افغانستان از این انتقادات برای به تاخیر انداختن مذاکرات استفاده می‌کند.

این گروه همواره تاکید کرده است که تنها درصورت تکمیل روند آزادی زندانیانش حاضر به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواهد شد.

برخی منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که همه زندانیان طالبان تا چهارشنبه (12 سنبله) آزاد خواهند شد و سپس فوری یک هیئت از دولت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت.   

همچنین گفته می‌شود که 7 نفر از زندانیان طالبان که فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی آن‌ها تاکید دارد پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد نخواهند شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала