سفر احتمالی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحه

CC0 / Pixabay / سفر احتمالی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحه
 سفر احتمالی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که احتمال آزادی زندانیان جنجالی طالبان افزایش یافته است، یک عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان از احتمال سفر اعضای این تیم فردا به قطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در حالی‎که تا کنون زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مشخص نیست اما یک عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان اظهار داشت که این تیم فردا به قطر سفر خواهد کرد.

غلام فاروق مجروح، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان گفت که احتمال دارد فردا چهارشنبه 12 سنبله این تیم به دوحه سفر کند.

زندانیان - اسپوتنیک افغانستان
رهایی گروهی دیگر از زندانیان خطرناک طالبان از بند دولت

وی به رسانه پیک گفته است که در گام نخست مذاکرات، دبیرخانه‌ای برای هماهنگی بین تیم دولت و طالبان برای آغاز گفت‌وگوها ایجاد خواهد شد.

از سوی دیگر، حبیبه سرابی، دیگر عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان نیز از آمادگی برای سفر به قطر گفته است.

سفر احتمالی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در حالی اعلام می‌شود که رسانه‌ها از آغاز دوباره‎ روند آزاد سازی 320 زندانی طالبان خبر داده‎اند.

یک مقام افغان که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد که همه زندانیان طالبان تا چهارشنبه (12 سنبله) آزاد خواهند شد و سپس به صورت فوری یک هیئت از دولت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت.

گفته می‌شود که 7 نفر از زندانیان طالبان که فرانسه و استرالیا بر عدم آزادی آن‌ها تاکید دارد پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد خواهند شد.

منابع در حالی از ادامه روند آزادی زندانیان طالبان می‌گویند که جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان 3 روز پیش در توئیتی تصریح کرد که هیچ تغییری در برنامه دولت برای آزادی زندانیان جنجالی طالبان ایجاد نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала