اعلام آمادگی حکومت برای اعزام هیات مذاکره کننده صلح به قطر

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت می‌گوید که برای اعزام هیات مذاکره کننده به قطر به منظور آغاز گفتگوهای صلح با طالبان آمادگی کامل دارد.

مسئولان می گویند که موانع بر سر راه آغاز مذاکرات بین الافغانی برداشته شده و با طالبان تکمیل شدن روند آزادی زندانیان طالبان، هیات گفتگو کننده حکومت افغانستان به دوحه قطر خواهد رفت.

 ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح گفته که این وزارت برای اعزام هیات مذاکره کننده صلح به دوحه آماده است و با تکمیل روند رهایی زندانیان احتمالاً بزودی مذاکرات صلح آغاز گردد.

رهایی زندانیان طالب - اسپوتنیک افغانستان
شورای عالی مصالحه: به‌زودی روند تبادله زندانیان تکمیل و مذاکره آغاز می‌شود

خانم انوری افزود که وزارت دولت در امور صلح هم اکنون مصروف هماهنگی و اقدامات لجیستیکی برای اعزام تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان به قطر است.

همچنین، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی نیز در توییتر خود نوشته که پس از تکمیل روند رهایی زندانیان که هم اکنون در جریان است، زمینه برای آغاز مذاکرات صلح فراهم خواهد شد.

این در حالی است که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تایید کرد که دولت افغانستان آزادی زندانیان طالبان را از سرگرفته است.

او روز گذشته (سه شنبه) به آژانس خبری فرانسه گفت: ‌«زندانیان ما آزاد شده‌اند و ما این را گام مثبتی برای زمینه سازی شروع مذاکرات بین‌الافغانی می‌دانیم.»

 پیش از این منابعی از حکومت گفته اند که از مجموع 400 زندانی خطرناک طالبان تنها 7 نفر آنان که متهم به قتل شهروندان فرانسوی و استرالیایی اند آزاد نخواهند شد.

این منابع تاکید کرده اند که پس از پایان روند رهایی زندانیان خطرناک طالبان، بلافاصله روند گفتگو میان دولت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد.

دو روز پیش رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا نیز در یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی بر آغاز فوری مذاکره میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала