فعالیت دست ‌فروشان در جاده‌های افغانستان قانون‌مند می شود

© Photo / O.K / O.K فعالیت دست ‌فروشان در جاده‌های افغانستان قانون‌مند می شود
  فعالیت دست ‌فروشان در جاده‌های افغانستان قانون‌مند می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات می گویند که در جلسه فوق العاده قوانین کابینه طرح تعدیل جزء 23 ماده سوم قانون شهرداری ها ارائه شد، که با تایید تعدیل این بخش، فعالیت دست فروشان در جاده ها قانونمند خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر معاون دوم ریاست جمهوری در خبرنامه ای نوشته که جلسه فوق‌العاده کمیته قوانین کابینه طرح‌های پنج سند تقنینی از جمله طرح قانون ترانسپورت جاده و طرح تعدیل ماده سوم قانون شاروالی‌ها را مورد تایید قرار داد.

اخاذی مسوولان شهرداری و پولیس از دست فروشان در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
اخاذی مسوولان شهرداری و پولیس از دست فروشان در شهر کابل

 طرح تعدیل این ماده قانون شاروالی‌ها به هدف قانون‌مند شدن فعالیت دست‌فروشان و جلوگیری از ازدحام و تراکم در جاده‌ها تهیه و تنظیم شده‌است.

 وزیر عدلیه در این جلسه طرح تعدیل جزء 23 ماده سوم قانون شاروالی‌ها را به اعضای جلسه کمیته قوانین ارایه کرد. این طرح تعدیل قانون به هدف قانونمند شدن فعالیت دست‌فروشان و جلوگیری از ازدحام و تراکم پیشه‌وران در جاده‌ها تهیه و تنظیم شده‌است که پس از بحث مورد تایید کمیته قرار گرفت.

 این در حالیست که در برخی از ولایت های کشور حضور دست فروشان در جاده ها باعث ایجاد ازدحام و مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.

 در سال های اخیر برخی از مقامات دولتی از جمله مسئولان شهرداری کابل بارها وعده قانونمند شدن حضور دست فروشان در جاده ها را داده بودند، اما این موضوع هیچ گاه عملی نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала