نورستانی به جرم دزدی از بودجه عمومی در امریکا به شش ماه حبس خانگی محکوم شد

© Photo / ZS / ZSنورستانی به جرم دزدی از بودجه عمومی در امریکا به شش ماه حبس خانگی محکوم شد
نورستانی به جرم دزدی از بودجه عمومی در امریکا به شش ماه حبس خانگی محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرده است که احمد یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات از سوی دادگاهی فدرال امریکا به جرم دزدی از بودجه عمومی آن کشور به شش ماه حبس خانگی محکوم شده است بر اساس این حکم آقای نورستانی همچنین مدت سه سال تحت نظر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، رئیس پیشین کمیسیون حقوق بشر در اواخر سال 2019 میلادی در دادگاه اتهامات وارده بر خود را پذیرفت و به عنوان بخشی از توافق دعوی، به بازگرداندن کامل پول دولت امریکا توافق کرده بود.

اتهام بر آقای نورستانی در ماه می سال 2019 مطرح شد و پس از آن سایت وزارت عدلیه امریکا در یک خبرنامه‌ای اعلام کرد که نورستانی در دادگاهی اعتراف کرده است که بیش از 100 هزار دالر امریکایی را از حکومت امریکا به شکل غیرقانونی دریافت کرده و میان سال‌های 2015 تا 2018 سفرهای پنهانی بیرون از امریکا داشته‌است. نورستانی این مقدار پول را به هدف دریافت پول در نظر گرفته شده برای افراد مسن‌ومعلول ساکن امریکا (SSI) از اداره تأمین خدمات اجتماعی امریکا در سال 2015 دریافت کرده‌است.

براساس قانون نافذه امریکا؛ فرد گیرنده SSI باید در امریکا زندگی کند و هرگونه سفر خود به خارج از ایالات متحده را که بیش از سی روز به طول انجامد گزارش کند، درحالیکه نورستانی بارها سفر و اقامت خارجی خود از اداره تامین خدمات اجتماعی را پنهان کرده و دروغ گفته‌است.

همچنین فرد واجد شرایط دریافت SSI باید تمام منابع مالی خارجی خود را به اداره تامین اجتماعی گزارش کند.

آقای نورستانی اعتراف کرده است که به اداره رفاه اجتماعی درباره سفرها و محل اقامتش بارها دروغ گفته است.

او به طور غیرقانونی بیش از 27 هزار دالر از این اداره دریافت کرده و همچنین بیش از 73 هزار دالر هم خرج هزینه‌های درمانی او شده است.

در گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده آمده بود که در این تحقیقات بازرس ویژه دولت امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) نیز همکاری کرده است.

یوسف نورستانی 72 ساله سن دارد وی پیش از این به عنوان والی ولایت هرات خدمت کرده بود و در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 کشور به عنوان رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ایفای وظیفه کرده بود.

در سپتمبر سال 2018، رئیس‌جمهور غنی، نورستانی را به عنوان سناتور انتصابی به مجلس سنا معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала