افغانستان به 13 کشور سفیران تازه تعیین کرد

© Photo / MFA Afghanistanافغانستان به 13 کشور سفیران تازه تعیین کرد
افغانستان به 13 کشور سفیران تازه تعیین کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه می‌گوید که بر اساس پیشنهاد این وزارت به ریاست جمهوری، 13 سفیر به نماینده‌گی سیاسی در کشورهای خارجی تعیین شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، در اعلامیه‌ای وزارت خارجه آمده است که زلمی رسول، وزیر پیشین خارجه کشور به عنوان سفیر تازه در بریتانیا و سید طبیب جواد، سفیر پیشین در بریتانیا، به عنوان سفیر تازه در روسیه تعیین شده اند.

افزون بر آن، یما یاری، وزیر پیشین فواید عامه، به عنوان سفیر تازه در آلمان و بسم‌الله وزیری، رییس پیشین ستاد ارتش کشور به عنوان سفیر در قرقیزستان تعیین شده اند.

نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر پیشین افغانستان در ترکمنستان به عنوان سفیر تازه در پاکستان و فرید ماموندزی، معین تخنیکی و پالیسی ارگان‌های محلی به عنوان سفیر در هند تعیین شده‌اند.

بربنیاد اعلامیه، امان‌الله جیحون، رییس چهارم سیاسی وزارت خارجه به عنوان سفیر در آذربایجان و خالد زکریا، رییس پنجم سیاسی وزارت خارجه به عنوان سفیر در ایتالیا تعیین شده‌اند.

خان‌ولی خان بشرمل، معین تخنیکی اداره امور به عنوان سفیر در ترکمنستان، منیژه باختری، سفیر پیشین افغانستان در ناروی به عنوان سفیر تازه در اتریش و امیرمحمد رامین، رییس همکاری‌های منطقه‌ای وزارت خارجه به عنوان سفیر در ترکیه تعین شده‌است.

در اعلامیه همچنان آمده است که شفق خواتی، به عنوان سفیر سیار ویژه در امور مهاجران در ایران تعیین شده و مسوولیت وحید ویسی، سفیر پیشین افغانستان در آسترالیا به مدت یک سال دیگر تمدید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала