عبدالله به منظور نهایی‌سازی اعضای رهبری شورای مصالحه ملی با محقق و خلیلی دیدار کرد

© Photo / FB/Dr. Abdullah Abdullahعبدالله به منظور نهایی‌سازی اعضای رهبری شورای مصالحه ملی با محقق و خلیلی دیدار کرد
عبدالله به منظور نهایی‌سازی اعضای رهبری شورای مصالحه ملی با محقق و خلیلی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای مصالحه ملی با محمدکریم خلیلی و محمد محقق روی نهایی کردن اعضای رهبری این شورا مشورت و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر شورای عالی مصالحه صلح با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرده است که عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، قبل از ظهر امروز (پنجشنبه، 3سپتمبر) با محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به سلسله‌ی مشوره‌ با رهبران و بزرگان سیاسی کشور، برای نهایی‌سازی اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی و آغاز مذاکرات ملاقات کرد.

    دیدار غنی و عبدالله با هیأت مذاکره ‌کننده با طالبان   - اسپوتنیک افغانستان
دیدار غنی و عبدالله با هیأت مذاکره ‌کننده با طالبان

طبق اعلامیه این دفتر در این دیدار دوطرف در باره‌ی نهایی‌سازی فهرست اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی و آغاز مذاکرات با طالبان بحث و تبادل نظر کردند.
در همین حال دفتر شورای عالی صلح نیز افزوده است که به سلسله‌ی مشوره‌ با رهبران و بزرگان سیاسی کشور، آقای عبدالله برای نهایی‌سازی اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی و آغاز مذاکرات با آقای خلیلی ملاقات کرد.
در خبرنامه نیز آمده است که در این دیدار دوطرف در باره نهایی سازی فهرست اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث و تبادل نظر کردند.
شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته اعلام کرده بود که شرکت کنندگان مذاکرات میان افغان ها قرار است امروز پنجشنبه وارد دوحه شوند. به گفته این شورا گروه فنی مقامات افغانستان از قبل به قطر رفته اند.
از سوی هم معصوم استانکزی رئیس هیأت مذاکره‌کننده صلح افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قطعنامه جرگه مشورتی اخیر صلح در حقیقت نقشه راه برای مذاکرات مستقیم صلح بر اساس منافع ملی کشور است.
در اعلامیه آقای استانکزی آمده است: " هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان به نمایندگی از ملت و دولت مذاکرات صلح را به هدف یک افغانستان مترقی، آزاد و متحد که در آن حقوق همه اتباع حفظ باشد، به زودی آغاز خواهد کرد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала