آلمان: آمریكا تحریم ها علیه كارمندان دیوان بین‌المللی کیفری را لغو كند

© AP Photo / Peter Dejong آلمان: آمریكا تحریم ها علیه كارمندان دیوان بین‌المللی کیفری را لغو كند
 آلمان: آمریكا تحریم ها علیه كارمندان دیوان بین‌المللی کیفری را لغو كند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان از آمریكا خواست كه تحریم ها را علیه كارمندان دیوان بین‌المللی کیفری را لغو كند.

به گزارش اسپوتنیک، برلین از واشنگتن می خواهد که تحریم های آمریکا علیه دادستان، دادگستری بین المللی کیفری و یکی از کارکنان وی را لغو کند.

این موضوع در بیانیه ای هایکو مااس، وزیر امور خارجه آلمان ، که روز جمعه منتشر شد، بیان شده است.

وی گفت: "ما كاملاً به كار دادگاه جنایی بین المللی اعتماد داریم و اتخاذ این اقدام را یك اشتباه جدی می دانیم.

تحريم دیوان کیفری بخاطر تحقيقات درمورد جنایات امریکایی‌ها در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تحريم دیوان کیفری بخاطر تحقيقات درمورد جنایات امریکایی‌ها در افغانستان

وزیر امور خارجه آلمان افزود که ما به کار خود ادامه می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که دادگاه بین المللی کیفری می تواند نقش بی بدیل خود را در مبارزه بین المللی علیه مصونیت از مجازات ایفا کند و از ایالات متحده می خواهیم اقدامات خود را لغو کند. "

وزیر همچنین تأکید کرد: "اعمال مجازات های ایالات متحده علیه دو مقام عالی رتبه  دادگاه بین المللی کیفری استقلال آنرا زیر سوال می برد و کار آن را به شدت تهدید می کند".

وزیر امور خارجه در پایان گفت: "ما نمی توانیم با این موضوع موافق باشیم. آلمان از همان ابتدا از دادگاه بین المللی كیفری و كار آن حمایت كرده است. ما همچنین از تاریخ خود می دانیم كه برای پیگرد جنایات جدی بین المللی به یك سازمان بین المللی قوی و مستقل نیاز است."

پیش از این وزارت مالیه ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که علیه فاتو بنسوده، دادستان و فاکیسو موچوچوکو، رئيس بخش قضایی دیوان کیفری بین‌المللی، تحریم وضع می‌کند.

شایان ذکر است که دیوان کیفری بین المللی با آغاز تحقیقات درباره ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در افغانستان موافقت کرد اما امریکا این سازمان را غیر قانونی خواند. این وضعیت گویای احتمال اندک به ثمر رسیدن این تحقیقات است.

بر اساس حکم قضات تجدید نظر دیوان قرار است درباره جرائم احتمالی که از اول می سال 2003 میلادی در افغانستان انجام شده است و از جمله نقش احتمالی سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان در این جنایات، تحقیق شود.

به این ترتیب عملکرد نیروهای آمریکا از زمان حمله به طالبان در افغانستان زیر ذره بین دیوان کیفری بین المللی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала